råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Når legger de seg for kvelden? Når står dere opp? Når spiser de? Når sover de på dagen?
Gjest Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 hun legger seg mellom 1830 og 1930 på kvelden. Sover til mellom 0630 til 0730. Hun er våken ca. 1,5t i slengen på dagen, og sover i 1-2t.. har ikke helt styr på klokkeslettene, men det går somregel sånn. Tilbyr mat når hun virker sulten, så det er ikke faste måltider.. Hun spiser ganske ofte, gjerne hver 1,5time
Spent!!:) Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Mini er 4,5mnd! Vi har ingen faste klokkesletter for mat eller soving, da vi gjerne legger opp dagen ettersom når vi står opp! Er oftest oppe i 8-9 tida! Etter mat og litt lek (ca 1 1/2 - 2 timer) trenger han en liten lur på 30-60min. Så er han våken litt før neste måltid! Etter mat igjen sover han ofte "langluren sin" ute i vogna (1-3 timer, varierer veldig). Så er det tid for mat igjen! Kommer litt an på når han våkner etter langluren, men som oftest trenger han en liten halvtime også på ettermiddagen ennå! Er noen ganger han ikke vil, men da sovner han nesten med nesa i grøtskåla stakkar!! Grøt og vann får han ca 18-19! Så er kveldsstell og evt. bading! Litt kos, dersom han ikke er helt skutt! Så får han flaske og legger seg ca 19.30! Våkner for et nattmåltid ca 04-05 og sover så videre igjen til alt mellom 07.30-09.30! Så starter en ny dag:) Føler fortsatt han trenger mye søvn, men det er vel normalt og bare sunt håper jeg...hehe:) Hvordan er det hos deg?
Mamma til to tette Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 3 1/2 mnd her, legger seg før kl 20 og sover til 6-7, får pupp og sover gjerne til 8-9 da er det morgen og hun får måltider ca hver 3 time. Har tre lurer, en kort etter frokost, en lang helst i vogn og så en liten mellom 15-16. Prøver å ha henne uthvilt og mett til storebror og pappa kommer hjem og da holder hun ut til kvelds igjen. Virkelig deilig de kveldene jeg har begge i seng i 19-tiden, da begynner jo sambo og jeg å få litt kveldsitd/kvalitetstid sammen igjen
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Sover deres små hele natten uten nattmat? Hva er hemmeligheten? Vår lille tulle legges rundt kl 19, men må ha litt påfyll rundt kl 2. Sovner igjen til morgenen som er kl 6. Har en times dupp rundt kl 8:30, og så går vi lang tur fra kl 11 til 13-14. Dersom hun får noenkorte power-naps i løpet av kvelden er hun uthvilt og strålende blid. Hun spiser som regel før hun sover Og hun er snart 4 mnd - og vi skal snart begynne med grøt.
Nattinatta Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 lillegutt har også hatt behov for nattmat ved 2-3 tiden om natten tidligere, men den siste uken har han våknet 00 og 3-4 tiden for mat. idag har vi introdusert grøt. har fått et par skjeer tidligere (og velling hadde ingen virkning..), men idag var det nok en halv posjon en time før leggetid og melk til legging, så er spent på om det gir en virkning... tør vel egentlig ikke håpe men.. er jo ikke vi ser en bedring med en gang heller.. lillegutt er 4 mnd neste uke!
snaijka Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 kveldmat (mme og grøt) kl 20.00 sovner ca 20.45 sover da til ca 7.00 (hender jo det er tidligere eller senere da) så sover han igjen fra ca 09-12 er våken noen timer sover så igjen fra ca 15-16.00 så en liten lur i 18-tida, kanskje 20minutter da er han veldig trett på kvelden, når vi steller i 19.30 tida, og når han legger seg sovner han stort sett tvert!!
Gjest Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Jenta mi er ca 4,5 mnd. Slik er døgnet vårt (med noen unntak!): Våkner mellom 07.30 og 08.30, vask og ny bleie. 220 ml mme ca 09.00 Sover(når hun blir trøtt) ei halv time før neste måltid. Ny bleie. Et par skjeer risgrøt og ei flaske mme ca 12.00. Sover en halvtimesdupp før neste måltid. Ny bleie. 220 ml mme ca 15.00. Så kan hun sove opp til 1,5 time! Ny bleie. Et par skjeer risgrøt og ei flaske mme ca. 18.00. Så er det kveldsstell/ bad o.l. ca 19.00. 220 ml mme ca 19.30. Sover som regel før 21.00 og da sover hun til neste morgen! Masse pludring og leking innimellom, skifting av bæsjebleie 1-3 ganger om dagen. Ute og triller når det er vær til det, drar en del på besøk o.l. Hun får D-vitamindråper.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 21. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2008 åååååå.....så heldige dere er!! Her er det ikke system på noen ting. Han vil ikke sove før i 12-01 tiden på natten. Da får han pupp fra 6 tiden og omtrent hele tiden frem til han legger seg. så sover han 2-3 timer og ska ha mer mat. sover igjen 1-2 timer og skal ha mat. og så får han mat 1 gang hver time frem til kl.8. Da står vi opp. Så får han pupp igjen. han får mat hver 1-2 time. sover så i ca.2 timer. så er det mat og et par power-nap i løpet av ettermiddagen. Begynner å lure på om denne gutten ikke trenger søvn jeg.....men det trenger jeg. Er helt utslitt jeg!!! Hva skal jeg gjøre?? må få til en rutine på leggetid i 8 tiden. Hvordan få til det?? Han suger litt dårlig på puppen føler jeg....eller ikke dårlig men han sovner så lett og så er det styr med å vekke han før jeg kan fortsette å gi!! Da vet jeg jo aldri når han er ferdig og jeg kan legge han i sengen sin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå