Gjest Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 SItuasjonen er (i meget korte trekk) at mine svigerforeldre aldri, noen gang, på tre år har yttret et önske om å ha litt tid sammen med barnebarna uten oss foreldre ( f.eks som å ta den eldste med en tur på kafe eller i lekeparken osv). De er også ytterst motvillige til å sitte barnevakt de meget få gangene vi har spurt. Dette er veldig sårt for oss og vi lurer sånn på hvorfor det er slik. De er to meget oppegående personer som bare jobber 50 % og har mandag og fredag fri. Så det handler verken om at de ikke har tid eller at de ikke har ork. Vi bor 3 min fra hverandre. Nå hörer det til saken at vi kommer til å flytte tilbake til min hjemby og det er mange grunner til det, en av dem er at vi ikke har noe backup eller avlastning what so ever av mine svigerforeldre. (Det finnes også andre, tungtveiende grunner som jeg ikke går inn på nå). Mine svigerforeldre kjenner ikke til våre planer og jeg föler at vi går litt bak ryggen på dem.Kanskje kommer de til å angre på at de ikke hadde barna mer den dagen vi flytter. Skal jeg ta opp dette med svigermor så de ihvertfall har en sjangse til å begynne å omgås med regelmessig med barna eller skal jeg la väre.? Kan det tenkes at hun blir såret eller föler at hun MÅ ha barna! For jeg vil ikke legge noen krav på dem heller. De er voksne mennesker og om de IKKE vil omgås med barna på egenhånd vil vi jo ikke tvinge det på dem!
Silje og Vaniljebollene Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Det kan jo tenkes at hun er litt redd for å spørre, så det er iallefall hyggelig om du hører hva de ønsker...
Gjest Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 er det sånn at dere ikke flytter likevel om de stiller mer opp eller flytter dere uansett? Ville vel ikke gjort det til noen big deal om dere uansett flytter. Kan jo hende dere sees oftere når dere flytter? Mine foreldre bor i nærheten, men de er oftere på besøk hos mine søsken som bor 60 mil unna:-/
FanteGuri Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Det kan jo faktisk hende at svigermor og svigerfar synes det blir for mye for dem å passe barnebarna. Kanskje de synes det er for stort ansvar? Kanskje synes de det er deilig å være ferdig med barnepass, mange besteforeldre som synes det er stressende med små barn.. Det kan også hende at de synes det er ekkelt å spørre om å få passe dem.. Jeg tror de helt sikkert er glade i barnebarna sine, og synes nok det er koselig at dere kommer på besøk, og vil sikkert synes det er trist at dere skal flytte..
Gjest Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Klokt innlegg Jolanta! Takk for det! Kanskje best å bare la det ligge! De har vel sine grunner til å ikke ville ha egentid med barnebarna og det må jo vi bare akseptere!
Norwegian by injection Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Jeg har også en slik svigermor....gidder ikke å ta det opp med henne jeg. Kanskje det er best at mannen din sier noe (om dere vil det) og ikke du? Lettere å høre det fra sønnen.
erteposen + 4 Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Dere kan liksom ikke true med å flytte om dere ikke får mer avlasting, så det kommer jo an på måten det blir sagt. Hadde absolutt sagt at dette er noe dere vurderer av andre grunner enn manglende interesse fra deres side.
Sivalur Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Synes IKKE dere skal si noe om at dere flytter fordi de stiller opp for lite. Heller ikke be dem om å stille opp mer. Derimot ville jeg nok fortalt dem at dere tenker på å flytte, og litt om hvilket tidsperspektiv dere har. Det er jo helt normalt å diskutere slike ting med familien, vel?
Gjest Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Nei, tenkte ikke å true! Tenkte ikke engang å nevne at det er en (av mange) grunner. Tanken bare å si at vi antagelig kommer til å flytte og at barna derfor ikke alltid kommer til å väre i närheten. Kanskje de tenker at de vil omgås mer med barna på egenhånd når barna blir noen år eldre. Men, da er det jo ikke sikkert vi bor her mer! Skjönner dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå