Gå til innhold

spurt bf om han er m på å sette ned barnebidraget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han tjener ikke så mye, bet 1300 pr i dag, har gjeld på 8000 nå, sendte han en meld nå og spurte om vi skulle sette ned bidraget til 500 i mnd om han klarer å bet ned gjelden iløpet av rimelig tid og om han har mer kvalitetstid med sønnen sin og kjøper utstyr om han trenger det, ellers går jeg inn å lager offentelig avtale...

Han tjener kun 80 000 i året, bor hos foreldrene sine, går ikke på skole, så om han hadde giddi hadde han sikkert klart å tjene mer så vil ikke sette ned beløpet enda mer, skal ikke slippe unna helt gratis liksom...

Hvorfor skal folk ha mest mulig penger ut av den andre parten?? Hvorfor ikke sette ned og la den andre bruke mer tid på ungen sin osv?? Synes ikke det har vært noe gøy når jeg vet han sliter med å betale.. :-(

Jaja, ha en fortsatt fin torsdag :-)

Klemmer :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda mer?

Du hadde jo ikke trengt å sette det ned mer enn halvparten, eller 300,- til et "rundt" tall..

Men da må jo betingelsen være at han er mer med sønnen, ellers blir det jo "vinn vinn " for ham.

Skrevet

BF her bet 2400kr og skal egentlig bet 3300kr for sine to barn.

Jeg sa det var greit med den summen der. Da har han de annen hver helg og en dag i uka fast. Men siden han har de en ekstra dag i ny og ned så synes jeg vi kunne redusere bidraget.

Har ikke lyst å blakke fyren heller. Vil heller at vi er mere fleksible og at han heller har de en dag ekstra i ny og ned siden ungene har veldig lyst å være hos han. Mye bedre ordning.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

fordi bf nekter å prate med meg, nekter å samarbeide med meg, nekter å høre på hva jeg har å si etter legebesøk, ang medisinering til ungen, bla bla bla. Fordi han generellt lager livet mitt til et helvette. Derfor gidder ikke jeg å være grei!

Skrevet

Nå ble jeg glad nå!

Etter å ha fulgt en del innlegg her inne, så kunne man få inntrykk av at alle alenemødre er ute etter å strippe far for samvær og blakke han for penger.

Har selv vært alenemor i flere år, og tenker som dere; at det viktigste er at barnefaren har et verdig liv og økonomi og overskudd til å ta seg av ungen sin.

Det ble nevnt noen summer her, og det slår meg egentlig at det er vi som har minst og er vant til lite som er mest rause. Altså i den forstand at vi klarer oss med å ha nok til å overleve, og vil at far skal ha den samme muligheten.

Det er klart, det må være hardt for fruer som er vant til å kunne fråtse i Reima, stor villa og designerklær, å gå over til en ny og nøktern livsstil når de må bryte opp samlivet. Livsverdi er mer enn penger jenter.

Skrevet

Min erfaring er at det er viljen(til BF) til samvær som er utslagsgivende for hvor mye samvær det blir.

Dette sier jeg fordi her har samværet vært det samme labre, om bidraget har vært lavt eller høyt i forhold til BF's inntekt.

Så siden samværet likevel er lavt, og BF ikke bidrar frivillig verken med bidrag eller ting barnet trenger, så krever jeg det barna har rett på etter bidragskalkulatoren, og gjennom NAV.

Så sånn er det med den saken.

Forstår ikke helt tankegangen til HI, men det er nå min mening og oppfatning av saken. Sikkert farget av min egen erfaring gjennom årene.

Skrevet

hvorfor ikke bare ettergi hele gjelden da ??

med en inntekt på 80 000 har jo ikke bf store bidragsevnen uansett jfr navs bidragskalkulator..så å få noe mer ved å gå gjennom dem er tull, bf burde heller tatt opp saken for lenge siden selv og fått nedsatt bidraget da han har en privat avtale på laaangt over det han er forplikta til ..

Skrevet

Ja, dette er jo bare tull!

Han kunne jo kontaktet Nav, sluppet å betale noe p.g.s. for liten betalingsevne, og du ville fortsatt fått mer enn 500,- som bidragsforskudd!

Ja, det er lett å rakke ned på andre, når man overhodet ikke har peiling på hva man snakker om!

Skrevet

jeg tviler på at bf hos deg er bidragsdyktig så i grunn kan han jo bare si nei og be deg ta det igjennom nav også får du forskudsbidrag om du har lav intekt eller ingen ting om du har høy.

Skrevet

Hvem har denne bf'n gjeld til egentlig? Deg?

I såfall hvordan skal han fortere få betalt ned gjelden hvis han betaler 500 kr i mnd? Skal du få det utenom da eller?

Jaja, det er forskjell på å være snill og det å være dumsnill....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...