Gå til innhold

Det var fint, syns jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte på nyhetene i dag tidlig at prostitusjon skal kriminaliseres her i Norge fra og med januar 2009. Jeg har i alle år vært for at prostitusjon skal bli forbudt, jeg har vært lei meg fordi prostitusjon ikke har vært forbudt i Norge. Så nå er jeg fornøyd for at den loven snart blir en realitet. Mine foreldre og min mann har sagt at de syns det bare er tull å forby prostitusjon, fordi prostitusjon er noe som alltid har eksistert og som alltid vil eksistere så lenge det fins kjønnsdrift - derfor er det bare tull å forby det. Det de sier stemmer nok dessverre, at prostitusjon vil nok alltid eksistere, men jeg syns det hele er noe dritt og faenskap uansett. Jeg syns prostitusjon er umoralsk og skittent og ekkelt. Så jeg syns godt at vi kan ha en lov som sier at det ikke skal være akseptert.

Det gjør ikke noe om vi har lover som i alle fall oppfordrer folk til å la ting være. Selv om det kan være urealistisk at alle mennesker skal leve etter den loven, så kan samfunnet likevell ha lover som offisielt forbyr det slik at folk i alle fall oppfordres til å la det det være! Hva med den seksuelle lavalder? Vi har i mange, mange år hatt en lov som sier at den seksuelle lavalder er 16 år. Slett ikke alle mennesker lever etter den. Jeg kjenner veldig mange som hadde sin seksuelle debut før de fylte 16 år. Bla. mannen min har fortalt at han bare var 14 år da han lå med ei jente for første gang, men han er likevel for at den seksuelle lavalder skal forbli 16 år. Jeg lå ikke med noen før jeg var 16 år, jeg gjorde det ikke da heller. Jeg debuterte ikke før jeg var 22 år, så jeg var den eldste jomfruen i Skandinavia.

Dette ble litt utenom snakk: konklusjonen min er at vi kan godt forby prostitusjon offisielt. Om det er urealistisk at det skal bli slutt på det, så er det fint at samfunnet ikke skal tolerere det lenger!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble litt skuffet likevel. Det er å kjøpe sex som skal bli forbudt, dessverre vil det foreløpig ikke bli forbudt å selge sex. Så den nye loven i Norge vil bare være en begynnelse på å forby prostitusjon. Men vi kan jo håpe at vi vil få totalforbud etter hvert. I Sverige har de tenkt å forby det helt, og da kan det hende at Norge vil følge etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...