Gå til innhold

LisseUmmaNuddeAtteJam

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jfr tråden om morsomme nick så er det nå sådd nyskjerrighet om hva bakgrunnen for nicket ditt er - lyst å fortelle (igjen)? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, okie! Så ikke den, men her er storyen da, i utvidet versjon for anledningen.

Mamma var tidlig ute med å snakke i lange setninger, men hun hadde sin egen vri på enkelte ord. Som toåring var hun med sin mor (min bestemor) i fjøsen. Da de kom inn utbrøt mamma: Lisse umma nudde atte jam! Og der sto kalven (lisse umma) og hadde snudd seg på båsen, altså den lille kua hadde snudd seg att/fram. =))

Jeg hørte ingenting om dette i oppveksten, men en dag manna lå på sofan med min nyfødte guttonge på armen så sa hun plutselig Lisse Umma Nudde Atte Jam til ham. Jeg forsto jo ingenting, men når hun forklarte med det så ble det jo klart for oss begge: Guttongen var jo den nye Lissa Umma, slik som han hang i puppen!

Skrevet

Åh, den var søt da :o) Ikke overraskende egentlig, tenkte det måtte være noe noen hadde sagt :o) Takk takk!

Skrevet

hehe, ja ikke sant. Sånt kommer man ikke opp med av seg selv. Om man ikke er to år og veldig snakkesalig da :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...