Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Er ikke dette en baby side??? haha:p
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Haha! schozofrene til og med! men jeg tipper du hinter til kjøttpølsa og sug lut?? jeg tror også det er en og samme person, eller jeg vet det for det er jeg som er han;)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 folk med spalta personlighet mener du hehe. Nei si det:) De vet vel ikke om at de er to i en person da hihi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 HAHA:D der har du det!! han vet ikke at han har begge profilene!!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Hva er schozofren? Hva mener du? Skjønte ikke detta jeg...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 I det minste bør du lære deg terminologien riktig før du skal hetse da. Schizofreni er IKKE det samme som multippel personlighetsforstyrrelse som du tydeligvis mener. Shozofreni derimot...
ScaryMama Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Tror HI mener dissociative identity disorder. Blir småsprø av alle som bruker schizofreni HELT feil!!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 annonym 13.33 her Derfor jeg spurte om hun mente spalta personlighet. schisofren er mere personforstyrrelser. De lever litt i sin egen verden og ting de lyver om til andre kan f.eks føles som sannheten for de. Ikke greier de helt og forholde seg til lover og regler som friske. De kan også ha tanker i hodet sitt. er mange typer da. Noen er jo paranoid schizofrene også, og de kan tru det er noen som f.eks går rundt huset med gjevær for å ta de, eller noen er ute etter å drepe de og blir helt panisk redde. Men de har ikke to personligheter da.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Personforstyrrelse, hva mener du med det? Er ikke alle mentale sykdommer en personforstyrrelse inkludert spaltet personlighet?
Gjest Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 hun mente nok personlighetsforstyrrelse.
ScaryMama Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Schizofreni er IKKE en personlighetsforstyrrelse heller;) Det er en alvorlig mental lidelse som har flere forskjellige subtyper som gir et ulikt symptombilde hos forskjellige pasienter. Det som er kjennetegnet til pasienter med schizofreni er at deres virkelighetsoppfatning er forstyrret.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 mente personlighetforstyrrelse ja..er ikke sikkert det er helt rett heller Men spalta personlighet da mener jeg man er to personer sikkert et annet fagord for den psykiske lidelsen da.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #13 Skrevet 20. november 2008 Ikke frekt ment, men hvis du ikke er sikker på at det du sier er riktig, hvorfor svarer du det da anonym 21:20? Jeg vet heller ikke men da lar jeg også være med å svare!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #14 Skrevet 20. november 2008 jeg ble litt usikker når noen skrev det ikke var det. Men ang det andre jeg skrev er jeg 100% sikker på..var kun personlighetforstyrrelser, som jeg mener jeg har lest var nevnt da jeg leste om sykdommen for litt siden. Derfor svarte jeg. Bare for jeg bommet på personlighetforstyrrelse så var det feil å svare? Hva som feiler deg da? Da vil jeg påstå det er værre de som kaller folk som har spaltet personlighet (altså som er to personligheter) for schizofrene for det er iallefall feil.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #15 Skrevet 20. november 2008 Jeg ser bare så ofte at folk svarer bastant på ting også viser det seg at det er feil. Syns bare det er merkelig!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #16 Skrevet 20. november 2008 ja men her er iallefall en link om det for noen som er interesserte..eneste jeg kanskje tok feil på var personlighetsforstyrrelse.. så det http://www.pfizer.no/templates/Page____709.aspx
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #17 Skrevet 20. november 2008 jeg skulle bare kort fortelle hva schizofreni er jeg..bommet bare på et ord og det var personlighetsforstyrrelse..For jeg vet hva schizofreni er for noe..har vært borti det ang jobben også. Litt værre tilfeller av det da. Må være forferdelig å leve sånn når man er skikkelig rammet av det. Og ikke kan leve normalt.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #18 Skrevet 20. november 2008 Vet ikke om det du sa var så riktig heller for det var veldig uklart!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #19 Skrevet 20. november 2008 hva som er uklart da? Det er forskjellige grader å være schizofren da. Og ja de lever jo i sin egen verden når de ikke helt skjønner hva som er virkelig eller ikke. Og ting for de kan føles som sannhet med andre kan ta det som at den personen lyver for de lever seg inn i det. Men visst du ikke vil forstå hva jeg prøver å forklare så samme for meg..jeg legger dette død iallefall..gidder ikke forklare meg mere..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #20 Skrevet 20. november 2008 schisofren er mere personforstyrrelser: dette viste seg å være feil De lever litt i sin egen verden og ting de lyver om til andre kan f.eks føles som sannheten for de: det kan gjelde mange mennesker Ikke greier de helt og forholde seg til lover og regler som friske: Det gjør heller ikke psykopater og mange andre mennesker De kan også ha tanker i hodet sitt: ALLE har tanker i hodet sitt er mange typer da. Noen er jo paranoid schizofrene også, og de kan tru det er noen som f.eks går rundt huset med gjevær for å ta de, eller noen er ute etter å drepe de og blir helt panisk redde: NOEN schizofrene har det sånn men langt fra alle vi jeg tro. Uansett dette er et eksempel ikke en forklaring på hva schozofreni er. Poenget mitt er at du ikke har forklart hva schizofreni er på noen måte! Dette er bare svada så da blir det for dumt å kritisere for å blande med flere personligheter.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #21 Skrevet 20. november 2008 HI her!! jeg har da aldri nevnt schizofreni her jeg da!!! hehe:) jeg snakket om schozofrene som er et nytt ord for dem med personlighetsforstyrrelse veeeeel;)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #22 Skrevet 20. november 2008 lever i sin egen verden= man greier ikke helt å skille virkelighet og fantasi. DVS personen forteller situasjoner som ikke har hendt som andre kan tolkes som den personen lyver til deg, men i hans/hennes hodet så har det skjedd. Så ikke noe svada det heller nei. tanker var vel litt feil skrevet mente stemmer i hodet sitt..enig i at alle har tanker. klønete skrevet. eks jeg hadde med en person følte noen gikk rundt huset med gevær for å skyte personen er et eks fra en person jeg vet om..så nei ikke noe svada nei. På ingen måte. De er paranoid schzofren (diagnosen til den personen) Jeg skrev at det var forskjellige grader av schizofrene, skrev ikke alle hadde det sånn..gjorde jeg? Jeg ga noen eks jeg. Måte på hvor vanskelig du skulle være da.. Noen er veldig syke og greier ikke ta seg av seg selv, andre holder det i sjakk med medisiner. Noen har det forbigående og blir faktisk friske, men de aller fleste må leve med det, og da i ulike grader..ikke alle er like, og det er mange typer. Visst jeg ikke har gått glipp av noe så har ikke schizofren noe med å ha to personligheter å gjøre..det var vel der det startet disse innlegga mine da. Skulle kort fortelle eks på schizofreni.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #23 Skrevet 21. november 2008 Dere har ikke mye kunnskap.Du kan ikke være shizofren,men ha shizofreni. Spalta personlighet er og en myte.En med shizofreni er ikke som `to` personer. At en med shizofreni plutselig babler har med psykose å gjøre og gjelder mange psykiske lidelser.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #24 Skrevet 21. november 2008 NEI,atter en gang.Shizofreni er ikke å være som to personer. Det er på film det...er ikke ekte vett du! Jobber med shizofreni og blir provosert av medias bruk av diagnosen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå