Gå til innhold

Flere som "bærer lavt"...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helt siden jeg fikk noe mage å snakke om, vært så utrolig "stram" i magen når jeg skal bøye meg, løfte knærne osv.. Nå i det siste (er 34+2) har jeg begynt å tenke på om det er fordi babyen ligger lavt i bekkenet mitt. På hver kontroll har han ligget med hodet ned. Jeg kjenner ingenting til "høygravidsymptom" som kortpustethet osv, lungene mine har god plass, de... SF-mål ligger i normalområdet.

Hvordan blir det nå når hodet skal feste seg, og magen skal synke ned om ikke lenge???

Hmmm, de merkeligste ting man bekymrer seg over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bærer lavt. Er 34+5 idag og for 2 dager siden målte JM Sf-mål til 30-31 cm. Hodet var festet hos meg. JM sa at det ikke var noe å bekymre seg for om barnet lå lavt, men jeg skal til lege neste uke, og JM uka etter- så det er hyppige kontroller.. Noen sier en vil føde tidlig om hodet fester seg tidlig, andre sier dette ikke har noe å si. jeg er litt spent jeg. Håper hun kommer tidlig:-)

Skrevet

endeliiig!!!

jeg har prøvd å høre om det er fler her inne som bærer lavt, men da var det ingen. nå føler jeg meg ikke helt unormal...hehe jeg og sliter såå med bøying og bare når jeg sitter å bøyer meg framover... blir det et skikkelig press og blir litt kvalm.

jeg også trur dem kan komme litt tidligere... og har hørt det blir styrt fødsler... vet ikke, bare har hørt.

nå er jeg i 28 uke, men den blæra går det jammen utover...hehe kan sitte stille så plutselig må jeg no sinnsykt på do... er det sånn m dere?

Skrevet

Heldiggriser, er det første jeg tenker når jeg leser dette innlegget..Jeg får nesten ikke puste pga at jeg bærer så høyt og ribbeina mine er så vond at jeg holder på å dø..men ser jo at det ikke er bare, bare å bære lavt heller..Huff, det skal være noe uansett:-) Er 39+1 i dag og er sååå klar for at magen skal synke slik at jeg får puste igjen:-)

Skrevet

Har siden magen kom, bært lavt. Og mange har kommentert det. Sommerens store utgift har vært dopapir. Har flydd noe enormt mye på do. Blæra mi er helt ødelagt.

Nå som hodet er festet og jeg er 38+1 ser jeg ut som en trailersjåfør. Kan ikke bruke mammabukser fordi linninga starmmer så på magen. Og sagger en god del. Sjarmen ved å gå gravid.

Skrevet

Jeg bærer også lavt :) Skikkelig pes med å bøye seg nå (uke 36)...blæ. Men på den annen side så slipper vi jo pusteproblemer og spark i ribbeina!

Skrevet

ja det slipper vi, spark i ribbeina.. er det noen som har snakka m jordmor /lege om det? hva dem sier i fht. fødselen... noen som sier det går så kjapt...flere som har hørt det? ser det er flere som er ganske langt i svangerskapet og det er en betryggelse for meg!!! noe må jeg jo bekymre meg over...hehe

Skrevet

Jeg bar lavt sist sv.skap også, verken lege eller jordmor kommenterte det noen gang.

Fødselen gikk forsåvidt fryktelig fort, men det var vel mest fordi den ble satt i gang og at jeg fikk drypp. Tok 3 1/2 time, håper faktisk på litt mer tid denne gangen..

Skrevet

jeg har hatt kjappe fødsler på 3 og 4 timer så er litt spent og nervøs siden vi bor ca 45 min til sykehuset uten rush..m kan det fort ta 1.5 time.. heh..det hadde vel vært typisk. hun som skrev om det brukte visst 1.5 time på fødselen. håper ikke det er meg... men men..lenge til ennå da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...