Gå til innhold

Tungt å bære....


piggelina

Anbefalte innlegg

I morgen er det 3 uker siden min sterke lille jente døde...bare 1 time før hun ble født.Hadde gått me en væskefylt utposning i skjedeåpning i ca 14 dager-ringte til gynekolog og jordmor-men de gadd ikke å ta meg inn til undersøkelse en gang-de fåreslo det var cyste eller åreknute,men det var fostersekken-livmorhals hadde åpna seg pga den var svekket.Var i uke 22 da vannet plutselig rant ut mens jeg lå på sofaen.Dro på lokalsykehuset-ul viste tomt for vann-levende foster..åhhh for noen kvelende timer...ble liggende over natta-ingen rier-mye spark i magen.Dro til større sykehus neste dag i helikopter.Dær gikk de langt i å presse oss til å avslutte svangerskapet pga.risiko for innfeksjon+dårlig tro på at vi kunne berge barnet.Akkurat som vi ikke hadde det ille nok!!!!Vi nekta å starte fødsel så lenge fostret hadde det bra.Fikk passe skjenn,men skulle få ligge over natta så lenge crp var rolig.Neste morgen kom trivelig gynekolog på å lyttet til fosterlyd-den var helt normal og crp rolig så vi skulle få vente lenger...men hun sa jeg kunne begynne å gå på do-noe som var svært uheldig pga.livmorhals var åpen(noe de hadde glemt å sjekke).Navlesnora falt ut å om kvelden ble dette oppdaga da jeg ba om undersøkelse for jeg følte noe hang ut.Neste morgen var hjertelyd svak og bare på 50-så døde hun.Ble satt på rie drypp å etter ei lita stund var det bare 2 press så var hun ute..så fin,stor og stærk------------------------------------------------------------------

Morkaka kom ikke av seg selv,noe som skjedde forrige fødsel også-jordmor hørte ikke på oss men jaget meg ut av senga-dro og slet-helt til hun slet navlestrengen å jeg startet me kraftige blødninger--sprang opp på operasjon med meg da for utskrapning,men da ble det jo stort blodtap uansett.Våknet med blodprosent nede på 7...fikk 2 poser blod å ble litt bedre..Denne jenta som ikke fikk leve var svært etterlengta..Vi har et skjedent problem som heter Asherman syndrom(sammenvoksniger og arr pga.aggresiv utskapning etter fødsel) som gjør det vanskeli å bli-være gravid-dette gjør det ekstra tungt å miste...Skulle ønske helsepersonell var litt mer obs på signaler om at noe er som det ikke skal.......Sukk....men er jo for sent nå...mange tårer og tungsinn koster det.Trøsteklem til alle som må oppleve å miste noe så kjært..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...