Gå til innhold

Yoga, er det ordentlig trening egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det ser ut som yogaklasser bare er tøying og avslapping jeg... Funker det egentlig for noe, oppstramming og muskler for eksempel? Skeptisk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yoga er en helhetlig trening.

Den hjelper deg å puste riktig og gir deg en finere holdning. + at den strekker og strammer opp musklene

Skrevet

Så hvis jeg er litt slapp i fisken (ja dessverre er jeg det..) kan yoga fungere som et alternativ til styrketrening, jogging etc? Ser jo mye deiligere ut da, hater jogging og styrketrening.. Hmm, kanskje jeg skal gi yoga en sjanse..

Skrevet

Yoga er kjempetrening! Noen av stillingene er så tunge at jeg skjelver over hele meg etter en stund. Deilig! :-D

Skrevet

Yoga, pilates og andre "rolige" treningsformer er kjempebra for holdningen, musklene og øker bevisstheten på riktig bruk av pust og muskler. MEN du burde absolutt kjøre kondisjon i tillegg :) Begynn evt med yoga og når du synsdu får resultater der så kanskje du er ivrigere etter også å begynne med kondisjontrening (Som ikke trenger å være jogging for den saks skyld :))

Skrevet

Har gått på kraftyoga og vært mektig sliten og samtidig uendelig fornøyd i kropp og sjel. Anbefales!

Skrevet

Ja, yoga er nå så mangt. Jeg går på gravidyoga og der sier instruktøren at hun jobber mindre muskulært med oss enn hun gjør når hun underviser i andre former for yoga.

Vi gjør mest avspenning, men også styrking av muskler i rygg og mage. Vi gjør øvelser som gjør at en bruker musklene og kroppen på en så uvant måte at man skjelver (ja faktisk, musklene "rister") og svetter, da føles det som trening.

Men jeg som er vant til å trene spinning, jogging og styrke ser jo at jeg ikke er like sliten etterpå etc. og at forbrenningen ikke kan sammenlignes. Men om man gjør yoga et helt liv tror jeg man er like godt trent som om man gjør noen mer "agressive" former for trening, kanskje er man mindre sliten og mer smidig også? Jeg har veldig tro på det i allefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...