Mockanin Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Har fått høre at jeg er underbetalt, men om det stemmer aner jeg virkelig ikke. For jeg har jo ikke peil på dette her i det hele tatt. Jeg er kontormedarbeider i en bedrift med flere avd. og sitter med fakturering, scanning/kontering osv. av inngående fakturaer, skriver tilbud, skriver ordrer, sentralbord, holder på og lære meg å tegne elektrotegninger nå + at jeg gjør masse annet her også. Hva mener dere om 290 000 i året?
erteposen + 4 Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Kommer jo an på utdanning og ansinitet.
Blåmandag¤ Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Er ikke problemet heller at veldig mange er overbetalte da.. ? Gjennomsnittslønnen i Norge er vel på en 350 000, så det er jo et stykke igjen dit da. Men det kan vel være at det er noen få som trekker opp snittet.
Mockanin Skrevet 20. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2008 Har ikke gjort annet enn sentralbord i 13 år. Og her er jeg helt ny i jobben. En veninne av meg har så og si samme jobben og har mye mere enn meg. Hører de andre her snakker om at dem er underbetalte her.
Winterlady Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 I forhold til alder, erfaring og at du jobber i Oslo, så ville jeg si: Ja, litt underbetalt. Mer riktig lønn ville nok vært 320 i året .
mamman til to gutter Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Jeg hadde nybegynnerlønn under det etter 3års høyskoleutdanning og med jobb i det private. (det er riktignok noen år siden, men ikke sååå mange) Syns det høres ut som en fornuftig lønn når du kun har erfaring innen en annen type jobb og fortsatt er i opplæring.
Mockanin Skrevet 20. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2008 opplæring og opplæring..Har snart vært her i 6 mnd. nå. Er selvlært på det meste. Står jeg fast så må jeg ringe til en av de andre avd. for å få hjelp.
Prinsemammaen Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Om du har jobbet 13 år i resepsjon, vil jeg si du er underbetalt, ja!! Jeg er sekretær og har en assistent under meg. Hun er fersk i arbeidslivet og kommer nettopp fra 1 års utdannelse til den stillingen hun har. Og hun har 300 000.
rampete robin Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Og broren min som er politi med 16 års erfaring i staten har 330.000. Jobber ute på gata - blir sparket, slått, spyttet på, truet med våpen/kniv, tusler mot familie, vaske spy, blod osv. Sammenlignet med dette tjener du VELDIG bra for å sitte i en trygg omgivelse!!!!
Mockanin Skrevet 20. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. november 2008 Nå mente jeg jo jeg om jeg var underbetalt i forhold til andre med samme jobb. Kan jo ikke sammenligne en kontormedarbeiderstilling med en direktørstilling eller politi. MEN jeg er enig i at politiet burdet hatt MYE mere i lønn.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Har du noe utdannelse for jobben, det betyr litt. Lang ansinitet? Jeg har 293 000 uten noe utdannelse og kun hatt jobben i 1,5 år..
(0_o) Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 Min begynnerlønn er på 268000 i året (når jeg er ferdig utdannet..) Hipp hurra... Men om du er underbetalt eller ikke, kommer jo ann på hva andre i tilsvarende yrke tjener, da. Og om du har fagbrev eller lignende..
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 20. november 2008 #13 Skrevet 20. november 2008 Jeg jobber med lønn og hadde før 285 000 kr i året.Synes det var for dårlig. Har to år på høyskole og 8 år relevant arbeidserfaring. Jobber i det offentlige.Gikk til sjefen og la fram lønnskrav ved lokale forhandlinger.Fikk da 313 000 kr i året. Ville gått til sjefen når prøvetiden er over å be om litt høyere lønn. Men vet at nå som en del sliter er det nok ikke så lett for enkelte arbeidsgivere heller. Spørs litt hvor du jobber. Tenker da på finanskrisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå