Gå til innhold

2 sønnersmå- fødeklar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Såg på setefødselsiden at du skal føde i sete på KK? Fikk du valget om keisersnitt eller? Var hos jm idag, og med baby som ligger stuck i sete som han har gjort hele tiden. Er 32 uker, så han kan enda snu seg ;-) Men lurte på hva farene/konsekvensene ved setefødsel er??? Å hvordan forholder Haukeland seg til KS? Jm min sa idag, at ligger han i sete, bare føder du han i sete. Hun jobber på føden der oppe også. Akkurat det samme som om det skulle vært fødsel med hodet ned?! Men det har jeg jo oppfattet at det ikke er...

Håper ellers alt er braa med deg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei isi* med liten januar spire!!

Jeg er så "heldig" å bare ha en udugelig lege..hehe..!

Så da jeg bestilte time hos privat jordmor viste det seg at han ikke lå i sete likevel,og aldri har gjort det..sukk..!

Jeg hadde jo fullstendig angst for ingenting =(

Mitt råd til deg er; (om du ikke vil føde i sete da)

Les alt du kan om setefødsel og keisersnitt,du er nemlig ikke nødt til å føde vaginalt,men du må søke om KS og kunne legge frem din sak overbevisende,om du er redd,så ta det opp med jordmoren din.

Har jordmor snakket om utvendig snuing?? Du må jo også opp på både vekst estimering og måling av bekkenet,det er ikke sikkert at du har plass til en sete fødsel.

Håper dette gir noen svar.

Lykke lykke til =)

Klem

Skrevet

Ahhh så bra da ;-)

Var der oppe på observasjonen for ca 2 uker siden å da mente hun (legen) at babyen er litt liten så skal på veksestimering i morgen. Har lagt helt nederst på det sf-mål-skjemaet der i "skyggesonen" eller hva det heter, men hun har ikke navnt noe om vekstestimering selv. Eneste hun sa idag var, ikke tenk på det og skulle han ikke snu seg føder du bare i sete. Tar han "større plass" å få ut med sete fødsel? Hvor finner jeg info om dette. Min søster fikk faktisk innvilget ks for 4 år siden pga lite bekken men da med hode-baby. Blir litt sånn usikker jeg. Akkurat som JM vil gi meg den infoen hun selv vil. Og satser på "resten går bra". Fælt å sitte med den følelsen. Kan være jeg som tar feil å da ;)

Hvordan står det til med deg da? Kommet til termin? Vet du at det blir gutt (pga nicket :-p) ? Funnet noe navn?

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...