Gå til innhold

Når dere gjør noe for dere selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler dere etterpå at dere er egoistiske?

Tenker på om dere holder på med hobbyen deres i stedet for å gjøre husarbeid. Eller om dere kjøper noe til dere selv i butikken (klær, sminke etc)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Hvorfor skal jeg føle det slik? Jeg er fremdeles et individ med personlige behov.

Skrevet

Hehe, ja. Litt i alle fall.

Særlig om jeg kjøper noe til meg selv om jeg strengt tatt ikke trenger det.

Skrevet

Nja, akkurat nå er jeg sykmeldt og føler at jeg ikke strekker til overfor barna. I alle fall om jeg blir liggende ut svangerskapet:)

Til vanlig så får jeg av og til dårlig samvittighet når jeg bruker penger på meg selv til klær og sminke. Men får det ikke av å velge bort husarbeid eller være sammen med venner. Trenger den sosiale stimulien for å fungere i hverdagen og blir en så mye bedre mor etterpå. Er litt "avhengig" av sosiale kick, måte nye mennesker som utfordrer meg osv.

Skrevet

Nope, tenker at dette burde jeg gjøre mer av! :)

Skrevet

Ikke i det hele tatt - hvorfor skulle jeg det?

Skrevet

Tja......

jeg får ikke dårlig samvittighet av å kjøpe klær og sminke, for det gjør jeg omtrent bare når jeg virkelig trenger det.

og å kose meg hjemme med egne prosjekter gjør vel egentlig bare at jeg blir blir veldig fornøyd med meg selv, og det smitter over på mann og barn:-)

- men hvis huset ikke ser ut, og jeg lar det flyte over flere dager, får jeg litt dårlig samvittighet ovenfor både barn og far som må komme hjem til det synet, hehe:-D

Da tenker jeg at jeg jo burde ha kapasitet til begge deler- men det er ikke alltid jeg har det, med baby som stjeler energien min.

Nei, altså, alt i alt pleier jeg ikke ågå rundt med dårlig samvittighet for noe, bortsett fra når jeg opplever at jeg ikke gir nok og er nok tilstede for eldstejenta. Det er ikke bra.

Skrevet

Ja, litt, men jobber med det.

Synes det er unødvendig at jeg skal ha dårlig samvittighet for at samboeren må gi gutten kveldsmat f.eks. mens jeg sitter på hobbyrommet og koser meg. Jeg er 100% sikker på at han aldri har dårlig samvittighet for at jeg må gjøre det, mens han sitter foran dataen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...