Gå til innhold

Vurderer å begynne med linser, drittlei brillene mine.. Men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke helt forferdelig å ta disse linsene av og på? Har tenkt på slike endagslinser.. Hmmm.. Det er lenge siden jeg var hos optiker sist, så jeg må vel ta full synssjekk og det som er..

Men, hvis jeg velger å begynne med linser, får jeg de med meg samme dag som jeg er der på undersøkelse, eller må jeg hente de senere?

Mye rart man skal lure på her en torsdagsformiddag;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe pes å sette på og ta av linser. Du venner deg til det etterhvert. Du vil klare å sette de på og ta av uten speil etter en stund.

Jeg har månedslinser selv, fordi de er billigere enn dagslinser. Du får med deg noen prøve-linser fra optikeren, så du kan se hvordan du liker det før du bestemmer deg.

Du må nok ta full synssjekk hvis det er en stund siden sist.

Skrevet

Ikke helt forferdelig å ta disse av og på! Er en vanesak! Veldig uvant i begynnelsen. Du må ha en sjekk ja, koster rundt 500 kr, og da får du med deg linser!

Jeg har brukt dagslinser i noen år nå, men har gått over på mnd-linser, som jeg kan sove med, kjempe deilig i disse "våken-netter-tider". Anbefaler linser på det sterkeste! ;)

Lykke til! ;)

Skrevet

Er jo kanskje ekkelt de første gangene man tar på linser.. men hadde det fortsatt å være ekkelt, så tipper jeg at ikke så mange hadde brukt linser.. når øynene venner seg til det, så kjenner man ikke at de er der..

med mindre man blir trøtt og sliten, og de mister litt av fuktigheta..

Skrevet

Hvis du er vant til å sminke deg, så hjelper ofte det veldig mye når man skal lære seg og ta linser av og på for da er man vant til å ta rundt øynene. Du må ta full synsundersøkelse og husk på å si fra når du bestiller timen at du ønsker å prøve linser for første gang, for da setter optikeren opp time til det, noen ganger setter man av lengre tid til det enn vanlig synsundersøkelse og så er det heller ikke alle optikere som kan tilpasse linser.

Det kommer an på flere ting om du får med deg linser med en gang eller ikke. Det kommer an på styrkene dine, hvis du feks har skjeve hornhinner kan det hende du trenger spesiallinser som korrigerer det og av de linsene finns det så mange forskjellige styrker at optikeren ikke kan ha alle på lager. Så varierer det også veldig hvor mye linser de forskjellige optikerene har på lager og om den optikeren du går til har linser som passer ditt øye på lager. Og så må du lære deg å få linsene av og på før du får med deg linser hjem.

Kun øvelse som skal til for at du får linsene av og på. Det vil ikke gjøre vondt å få dem av og på, sånn som det kan gjøre hvis man tar fingeren inn på øyet fordi linsa alltid er mellom øyet og fingeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...