Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Skal på kontroll hos jm i dag. Samboer er på jobb. Vi har overnattet hos foreldrene hans i natt. Svigermor må kjøre på kontroll. Jeg sitter på stua med svigermor da samboer ringer og spør om hun kan hente han på jobb så han kan være med på kontroll og. Da begynner hun å blande seg inn og uten å spørre meg om noenting sier hun at; ''Nei, du trenger da ikke å være med dit. Faren din var aldri med på noe. Jeg gidder da ikke å hente deg på jobb først''. FY faen, jeg kjenner at jeg blir så sint!!! Jeg er ikke av de som tørr å si ifra heller... Her om dagen bestemte hun at jeg og hun skulle til Oslo for å besøke tanten til samboer(som jeg såvidt har hilst på)... Det var visst bestemt det, utenom at jeg fikk ha noen mening i den saken.. Ellers så kan hun plutselig begynne å snakke om at det og det trenger vi ikke, og det og det har vi da nok av+++. Gidder ikke å legge ut om alt.. Akkurat som om det er hun som skal ha barn. JEG ER SÅ LEI!!!!! Så når jeg kommer hjem må jeg finne på noe lurt for å få ut all aggresjonen! Huff, ble litt mye det her:S Men, frivillig å lese! Hehe.... Måtte bare få det ut et sted..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Herre gud! Hva med å heller klare seg litt selv da og si i fra om hva som passer/ikke passer om du ikke gidder bruke tid sammen med dama. Ta bussen/kjøp deg bil - hva som helst og kom deg på kontroll uten hjelp, det samme kan mannen din gjøre. Bli selvstendig og oppfør deg som en voksen!
FerdigFødaForAlltid Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Svigermorsyndromet! Tror det er mange som deler din frustrasjon rundt omkring! Av erfaring så bør du egentlig ta det opp med henne nå, før babyen blir født. Hvis du synes det er vanskelig kan du jo be mannen din ymte litt frempå? Det blir bare vanskeligere etter at babyen har kommet, og hvis hun kommer til å fortsette å overstyre deg i forhold til babyen, så kommer det garantert til å klikke for deg en vakker dag. Been there, done that...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Til anonym 11:05 Jeg har strevd med depresjon og lav selvtillit/bilde i flere år, er ganske sjenert, og synes det er vanskelig å si ifra til henne. Det kan ikke jeg noe for. Det går ikke buss her, de bor ganske avsides til, og vi har ikke råd til bil enda. Så hvilket valg har vi egentlig? Hva har dette med å oppføre seg som en voksen å gjøre? Du kan få mene hva du vil, men situasjonen er faktisk reelt vanskelig for oss.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Dytter denne for meninger/tips. Har et lignende problem selv!!!!! Vit at du ikke er alene iallefall:S;)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Gjør dere uavhengig! Ikke flytt til steder eller sov over hos svigers hvis dere blir avhengig av deres hjelp. Og er man et voksent menneske må man lære seg å sette grenser for seg selv og andre!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Haha! Jeg lover deg!! Hadde vi hatt mulighet til det, så hadde vi selvfølgelig gjort det med en gang!! Men, nå er det nå slik at vi faktisk MÅ være her. Det er jo det som er problemet. Det har da ingenting å gjøre med at jeg ikke klarer å sette grenser for meg selv eller andre!!!! Hvis du har hatt litt motgang i livet skjønner du det!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Hvis du ikke engang klarer å si ifra,så kan vi ikke hjelpe deg. Og du kan ikke bli sur for at hun ikke gidder å hente sambo når det faktisk er hun som har bil. Syte-Guri!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Kjære vene, det var da voldsomt. Skrev ovenfor at jeg skrev bare for å få ut litt, og det er helt frivillig om folk vil svare/skrive! Å kalle meg ''syte-Guri'' ut ifra hvor lite du vet synes jeg er ganske smålig. En ting jeg har erfart er å ikke dømme folk når du ikke vet nok er kjempedumt! Huff, kanskje å gå litt langt, men blir lei meg/provosert over at folk dømmer slik.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Kjip situasjon, men du MÅ begynne å si ifra! På en hyggelig måte selvfølgelig! Det blir bare verre hvor lengre tid det går, etterhvert blir svigermor så vant til at hun kan overkjøre dere, siden hun kanskje tror dere ikke har noen spesielle meninger (siden du ikke sier noe?). Husk du skal ha svigermor i mange år framover, så stå på! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Jeg skjønner frustrasjonen din! Det er ikke lett når man føler at svigermor vil ha kontrollen. Har det på samme måte selv. Og, jeg skjønner at du ikke klarer / kan si i fra. Det er faktisk ikke din oppgave heller. Det burde mannen din gjøre. Det er tross alt hans mor. Du burde sette deg ned og snakke med mannen din. La han forstå at dette ikke er noe angrep på henne (menn kan fort komme i forsvarsposisjon hvis noen kritiserer mammaene deres). Men svigermor bør få vite at det er dere som skal ha barn, og at dere skal bestemme hva dere trenger, om far skal være med på kontroll, hvordan dere ønsker å ha det / gjøre det osv. Fortell at du er glad for at hun bryr seg og hjelper til, men at slike valg må være opp til dere. Det er like greit å ta det nå med en gang. For tro meg, hvis ikke vil det bli verre. Slike svigermødre blir gjerne enda mer "engasjerte" etter at barnet er født (oppdragelse, matvaner osv) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 Ble litt feil der; Retter: En ting jeg har erfaring med er at å dømme folk når man vet så lite om en sak er kjempedumt!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #13 Skrevet 20. november 2008 Tusen takk for bra svar!! Må nok bare tygge i det sure eplet og få samboer til å snakke med henne!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #14 Skrevet 20. november 2008 Jeg kjenner ikke situasjonen din nei. Men ut ifra det du skrev,så er du ei Syte-Guri. Så det så!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå