Gå til innhold

Hva/hvor mye spiser deres 7-8 mnd gamle til frokost ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille på syv og en halv måned er ikke vilt begeistret for fast føde, og koser seg opptil flere ganger hver natt med solide puppemåltider.

Nå vil jeg, som jeg har tatt opp flere ganger her (unnskyld;-), ha tilbake søvnen min. Men har jo ikke hjerte til å kutte nattmaten når hun ikke spiser nok på dagen

- samtidig tenker jeg at hvis hun ikke spiser på natta, vil hun antagelig ta det igjen på dagen ??

Den siste uka vår ser sånn ut:

En halv, tynn grov skive med smør eller postei til frokost, eller 5-6 små teskjeer med grøt, og pupp etterpå.

Til lunsj blir det kanskje det samme, eller mindre. Pupp etterpå.

Ettermiddag pupp, og kanskje 3-4 ts grøt.

Kvelds blir som regel 5-6 ts potetmos eller søtpotetmos og pupp før og etter.

Det er store variasjoner i hva hun vil ha av fast føde, så en dag vil hun ikke ha noe grøt, og andre dager spiser hun hele mosen laget av en halv liten potet. (da er mor og far IMPONERTE, bare så det er sagt:-D)

Hvordan ser dette ut for dere ?

Men nå lurer jeg på hva deres små spiser av fast føde på dagen, og om de får nattmat i tillegg, All info på bordet, så jeg lettere kan vurdere om det hun får i seg faktisk er greit, eller i minste laget.........:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom igjen, jenter. Vet at dette er et litt gørr innlegg, men vil gjerne høre hvor mye deres små spiser;-)

Skrevet

Hun ammer til frokost,

før hun tar en lur får hun en boks med fruktpure.

Til middag litt most middag,

kvelds: grøt.

Selvfølgelig pupp innimellom.

Jeg syns ikke ditt barn spiser lite, det er bare å begynne avvenningen.

Vi sluttet med nattmat for 1,5 mnd side, hun er nå 8 mnd.

De spiser mer på dagen når de ikke får mat om natten, merket ihvertfall det godt på min datter.

Det er bare å ta natten tilbake, tungt de første nettene så går det mye bedre, bare ikke gi opp, da må man begynne fra nytt igjen.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! :-)

Det høres så enkelt ut "å bare ta natten tilbake", og jeg vet for så vidt at det kan gå ganske greit, men det er jo så grusomt å tenke på at hun skal ligge sulten og gråtende.

Men jeg vet at et antagelig må til, for vet også at hun syns det er deilig å kose seg med puppen på natta, og at hun kanskje våkner like mye av vane som av sult.

Skrevet

Oi, min pode er akkurat åtte måneder og spiser mye mer. Pupp i senga til frokost i halv åtte tida, grøt og vann kl 11, mellommåltid med litt brød eller youghurt evt drikki i løpet av dagen, middagsglass og fruktmos til middag kl 15, og grøt og vann til kvelds kl kvart over seks.

Skrevet

Ja, det var jo ganske mye mer.

Jeg opplever det hun får i seg som minimale mengder, og at det umulig kan kjennes i magen hennes.

Men ut i fra bæsjebleiene ser det ut som hun spiser mer. Det lukter ekkelt, skikkelig dritt (unnskyld! )(ikke som da hun bare fikk mm), og er helt annerledes på konsistens.

Vet ikke om det betyr noe, da.......:-)

Skrevet

Jenta vår er straks 8 mnd :)

slik er dagen vår:

07: En full dyptallerken med grøt

09: Ammer

10-11: Sover

11-12: Noen biter skive med leverpostei, ett fruktbeger og vann

14: Ammer

15-15.30: Sover

15.30: Ett middagsglass (6 mnd glass) og vann

18.30: En full dyptallerken med grøt

19: Ammer og så sover hun til kl.07

Skrevet

Oi, dette var imponerende mengder ! :-D

Så heldig du er som har en baby som er glad i mat............

Skrevet

her er det litt problemer med frokosten for tiden, men vanligvis er det slik:

8-9 frokost, en posjon med grøt med frukt oppi og litt vann/mme til

11-14 sover

14-15tiden får hun mme, frukt/fruktpurré alt ettersom hva jeg har i skapet

15-16 tiden sover hun en liten lur på 1/2 t til 1 time

17-18 tiden spiser hun et middagsglass + van/mme og får smake litt på middagen min om den ikke er for sterkt krydret

19.30 legger hun seg og får litt melk så hun sover lenger :-)

hun er forresten nesten 7 1/2 mnd og lang og utrooolig aktiv ;-)

Skrevet

Ja, jeg er glad jeg slepper å bekymre meg for at hun spiser for lite, det kan ikke være noe kjekt :(

Skrevet

Hmm det hørtes veldig lite ut, ja. Men det er jo vektoppgangen som teller da..

Mi jente er og 7.5 mnd, og hun spiser:

Kl 06: et puppemåltid

ca kl 09-10 en hel prorsjon grøt (ca 2 dl?) og litt pupp

ca kl 13: et beger frukt og litt pupp

kl 16: 2/3-middagsglass og litt vann eller pupp

kl 19: en hel porsjon grøt m pupp til.. så sove rhun til 06 igjen..

hatt denne syklusen ganske lenge nå.. Så jeg skal vel ikke klage på at hun våkner 6 i stedet for 7-8!

Jeg er mer bekymret for at jeg ahr et barn helt uten metthetsfølelse- hun har til dags dato aldr avsluttet et måltid/snudd seg vekk/knepet igjen munnen. det er alltid jeg som må avslutte, både ved fast føde og amming.. og det MÅ jeg, for at hun ikke skal gulpe så vanvittig. Men skal vel være glad hun spiser..

Skrevet

Nå er jeg litt misunnelig på dere, rett og slett. For en småspist unge jeg har!

Hun er ganske liten, tror jeg, og har dårlig vektoppgang. Vektkurven er noe flat, men har fulgt høyden ganske greit. Hun ligger på nederste røde strek.

Hun er 6,5 kilo og 67 lang.

Hvor stor er di, forresten ?

Skrevet

Gutten vår er nå 8,5 mnd.

Han får fortsatt pupp en gang på natta. Har prøvd å slutte, men faller tilbake til det.

Morgen: pupp

Frokost: litt brød med leverpostei

Lunsj: En posjon grøt

Middag: ett middagsglass

Fruktpure til mellommåltid

kvelds: en posjon grøt

Før leggetid: Flaske med morsmelkstillegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...