Gå til innhold

Det var da som faen... Kryss fingrene for meg alle sammen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor idag, og tror du pokker ikke at denne frøkna mi muligens ligger i seteleie!

Jordmor klarte ikke å kjenne tydelilg nok hvor hodet var, til at hun ble beroliget, så onsdag neste uke blir det ultralyd på meg!

Gurimalla altså!

Nå har hun ligget med hodet ned siden uke 20etellerannet, og hvis hun nå, i uke 37 har bestemt seg for å sny seg, da blir jeg rimelig misfornøyd!

Jeg er rimelig litta og tynn, så jeg har nå klart fått det for meg at om det er setebaby, så blir det keisersnitt på meg. Og det vil jeg jo ikke! :(

Så kryss fingrene for meg damer, jeg håper virkelig hun ligger med hodet ned!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff så kjedelig.. men er bekkenet ditt for lite da? det er jo ikke snakk om din str. men bekkenet?

håper det ordner seg,ønsker deg lykke til!!!

Skrevet

Nei, det er det jeg ikke vet!

Om de finner ut at hun ligger i sete, så blir det vel røntgen av bekken og sånn...

Men, jeg har på en måte bare "bestemt" meg for at bekkenet er for lite! Pessimist? Neida!

Skrevet

Uff, lykke til!

Men jordmor sa til meg, at hvis de snudde seg nå etter uke 36, så ville jeg merke det fordi det var så dårlig plass inni der. Om det gir noe håp? ;)

Skrevet

Jeg krysser fingrene for deg ;) Jeg har foreløbig en liten ramp som ligger i sete, og lagt sånn hele tiden. Er bare 32 uker nå, så han skal få snu seg, det har vi (meg og han) en avtale om hihi. Her kan jeg veldig tydelig kjenne hvor hodet ligger :-p. Så vi stryker han på hodet om kvelden før vi ligger oss. Hehehehe

Skrevet

De kan fort snu seg inni magen :) Søsteren min var hos jordmor for 3 uker siden, da lå jenta i seteleie! Senere den dagen gikk vannet(9 uker for tidlig), og da søsteren min kom på sykehuset 2 timer etter at vannet hadde gått hadde den lille jenta snudd seg igjen :)

Krysser alt jeg har for at babyen din snur seg igjen :)

Skrevet

Åh DET var beroligende det! :)

Om hun virkelig ligger i sete, håper jeg virkelig hun har vett til å klare å snu seg når ting begynner å skje! :)

Skrevet

Min siste lå på tvers hun helt til jeg kom på føden.. Da hadde hun snudd seg riktig med hodet ned.

Så ikke fortvil helt enda.

Klem

Skrevet

Jeg gikk til akupunktur for å få babyen til å snu seg. Du kan også stimulere ungen til å snu seg med å gjøre øvelser. Når du kjenner at babyen er våken legger du deg med rompa/bekkenet høyere enn magen. Kan gjøres på to måter:

1. Ligge på ryggen med bøyde knær og noen store puter under rumpa.

2. Ligge på alle fire med knær og albuer i bakken.

Dette gjør at babyen "sklir framover" og får bedre plass til å snu seg. Jordmor sa til meg at stillingen burde holdes i min 10 min, og gjøres flere ganger til dagen.

Ellers så gjør stillinger der man sitter bakoverlent (type slappe av på sofaen) det vanskeligere for baben og snu seg pga at det smalner bekkenåpningen. Det aller beste er å sitte rett i ryggen og aller helst framoverlent. Jeg ble anbefalt å sitte bak/fram på en kjøkkenstol med rompa litt ut og overkroppen lent inn mot seteryggen.

Jenta mi snudde seg i uke 34-35, etter å ha ligget leeeenge i sete. Jeg gikk både til akupunktur og gjorde alle øvelsene, for jeg var så lite lysten på keisersnitt. Vet ikke om det var øvelsene eller akupunkturen som fikk henne til å snu, men hun snudde seg hvertfall. Akupunktøren min sa at hun hadde klart å snu babyer så sent som i uke 39 ved hjelp av nåler og moxo. Så det er ikke for sent.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Hei hei.. jeg er i samme situasjon som deg.Skal til sjekk på torsdag for å finne ut om hun har snudd seg, hvis ikke blir det henvisning til Ullevål. Da blir det samtale, måling av bekken og tilbud om snuforsøk. Skal ikke ta det snu-tilbudet da jeg har hørt mye kjipt om det. Så da står valget mellom setefødsel og KS. Jeg har fødselsangst, så jeg vet ikke om jeg tør en setefødsel. Det går visst kjempebra, men man må regne med at den kan bli lengre og mer krevende.

Jeg satser på at den snur seg hos oss begge jeg :)

Skrevet

Hei på deg.

For min del vil jeg heller ha setefødsel en keisersnitt.

Jeg har totalt(!!!!!!!!) noia for KS da jeg har/hadde en venninne som døde etter dette for to år siden. (Masse komplikasjoner som ikke skjer med oss "vanlige", selvfølgelig. Men det satt en støkk allikevel.)

Men, jeg satser på at barnet snur seg hos oss begge jeg og! :D

Skrevet

Å herregud! Døde venninnen din? Var det planlagt keisersnitt også? Jeg har hørt at det oftest oppstår komplikasjoner under hastesnitt så da er jeg liksom mer keen på et planlagt snitt enn en setefødsel som ender med hastesnitt. Så trist for deg å miste venninnen din da!

Da var fødsel, snuing og KS alle ting jeg ikke vil gjøre.. noen med tips om hvordan man kan få ut en baby uten noen av disse alternativene ;)

Skrevet

Vet du, jeg er faktisk usikker på om det var hasteKS eller planlagt.

Men, de glemte i allefall igjen kompress i magen hennes... De fant det ut en uke etterpå, da hun hadde blitt skikkelig dårlig pga infeksjon. Så hun ble sendt til utskrapning. Og etter det ble hun sendt hjem. Men hun var fortsatt dårlig, og ble sengeliggende pga det. Og noen dager etter fant samboeren hennes henne død i sengen på morgnen. :/

Nå skal det sies at hun var storrøyker før svangerskapet, og hadde hatt 2 eller 3 blodpropper før.

Men, det satt en skikkelig støkk i meg kan man si. :/

Er ABSOLUTT ikke meningen å skremme noen nå altså!

Jeg tror rett og slett vi er nødt til å trylle disse barna ut jeg atltså!

Skrevet

Stikker innom fra 2. trimester :-)

Vil bare nevne at kiropraktoren min sa jeg måtte love å si ifra dersom babyen min kommer til å ligge i seteleie. Han påstår at han kan gjøre noen grep/strekke noen ligamenter etc som får babyen til å snu seg. Han sier at det har gitt veldig gode resultater.

Om det stemmer vet jeg ikke, men kanskje verdt å prøve?

Lykke til! Håper hun snur seg igjen!

Skrevet

Hei! Takk for tips! :)

Om det viser seg på UL at hun ligger i sete, er jeg villig til å gjøre ALT for å få henne til å snu seg!!

(Dog, jeg har blitt litt skeptisk til utvendig snuing, da jeg har lest mye skummelt om det. :/ )

Skrevet

Det er jo ofte de snur seg hvis vi tør vente. Dessuten tror jeg setefødsler er overdramatisert. De ville aldri la deg føde vaginalt dersom de var i minste tvil om det ville være forsvarlig! Lykke til!

Skrevet

Nei, det er jo det jeg har noia for da.

At bekkenet mitt er så lite at jeg ikke _kan_ føde vaginalt. :/

Skrevet

Slapp av! Det går sikkert bra! Vet at akupunktur kan være effektivt. Du kan jo prøve det. Gå til en jordmor som kan akupunktur, for det finnes mange useriøse aktører der ute! Skal se det går bra. Og la oss høre hva som skjer da....Jeg krysser fingre for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...