EnJente_m_2Jenter Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg har en venninne som ikke vet at jeg er prøver, men hun vet at jeg skulle hatt mensen. Jeg sa til henne igår at jeg var forsinket, fordi i morgen har vi julebord og til lørdage vil hun gjerne ha meg med i en bursdagsfest. Hun stresser meg fælt da "men herregud du kan jo ikke leve etter at du kaaanskje er gravid, det er jo helt teit" "du testet jo negativt igår, da er du jo ikke gravid uansett" "blir for dumt å droppe en fest for noe du ikke aner" "om mensen ikke kommer er det bare fordi den er forsinket, du hadde jo fått positiv test dersom det var noe" bla bla bla Det er helt ok at jeg sikkert ikke er gravid, for sjangsene for det er jo veldig små nå som jeg har testet negativt på ikm, det vet jeg jo. Alikevel klarer jeg ikke å drikke i tilfelle det er noe. Hva om mensen ikke kommer da, også tester jeg plutselig positivt til mandagen feks. Da hadde det vært MAKS jævlig å ha på samvittigheten at man drakk. SÅ mye betyr det ikke for meg å drikke altså, men er jo mer hva man skal si til "maser'n".
Gjest Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 du kan jo bare si det at så lenge du ikke har fått mensen så drikker ikke du av enkle grunner som at du kan være gravid, men at det hormonet ikke har kommet ut i full blomst enda....... Da lyver du jo ikke til henne heller........ masse lykketil=)
blirjegsnartmamma Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Ikke for å støtte hun "masern" altså, men du må også huske på at babyen ikke deler blod med mamman de første ukene.. Så om du tar deg et glass vin, så vil ikke en evt baby merke det.. Og jeg er IKKE for å drikke i svangerskapet, bare så det er sagt, men jeg prøver å leve så normalt som mulig mens vi prøver.. Ellers ville det siste året ha gjort meg enda mer gal enn jeg har blitt.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Helt enig med deg blirjegsnartmamma... Det er ikke før rundt uke 6 at man begynner å dele blod, så før den tid så er det ikke så farlig. Skal selv på fest i morgen, har ikm ca tirs/ons neste uke. Kommer til å ta en test i morgen tidlig, og sikkert en til på ettermiddagen, og om de er negative så kommer jeg til å ta meg noen øl. Jeg tror på å forsøke å leve nogenlunde normalt selv i tiden som prøver. Når jeg ble gravid med snuppa så hadde jeg en "hæla i taket og tenna i tapeten" fest på lørdagen, testa positivt på mandagen, og hun er frisk og rask i dag :-) Mange som har seg en real fest rett før de finner ut at de er gravide.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 20. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2008 Kom kanskje frem som om jeg er hysterisk, noe jeg overhodet ikke er, og jeg er ikke redd for å ta meg noen glass vin, men jeg drikker meg ikke full når jeg vet det kan hende det er noe i fære. Her snakker vi om julebord og om å gå på en fest til lørdage, så jeg vet hun vil dra den helt ut Veldig glad i vin, så det blir ikke noe problem å ta inn et par glass, men å drikke mengder er jeg ikke interessert i så lenge jeg ikke vet.
blirjegsnartmamma Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 åja Jeg trodde det var at du ikke ville gå engang jeg leste sikkert litt fort Kjedelig hvis det alltid må være fyll for å ha det gøy da! Jeg koser meg mest hvis jeg holder meg til et par glass. Da slipper jeg hodepinene dagen etterpå, og fylleangst
EnJente_m_2Jenter Skrevet 20. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2008 Neeeei nei jeg hadde gått også om jeg hadde mage jeg, men tenker bare på å ikke dra den helt ut. Ja hodepinen, fylleangsten er jo noe av det verste, gruuusomt !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå