Gå til innhold

dere som har hatt barnebursdag for de helt små...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ha en 2 årsdag her i helgen, og det blir ganske mange. Er det ok å servere wienerpølser(m brød/lompe osv)? eller er pizzasnurrer bedre?

Og ang kake... Hvor mye, hvor mange og hva?

Jeg hadde 2 årsdag for størstemann; da hadde vi pølser, sjokoladelangpannekake, bløtkake, gele, boller... Jeg tenkte droppe bløtkake, for det var ingen som spiste.

Vi var ikke så veldig mange den gangen, men nå blir det en del, så derfor jeg blir litt stresset... Bør jeg lage noe eget til de voksne, eller holder det at de får det samme som ungene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som var storsuksess i en bursdag vi var i, var pannekaker. Ungene spiste som gale! Så det tenkte vi å ha neste bursdag.

Vi lagde ikke noe eget til de voksne i barneselskapet.

Skrevet

Ja, pannekaker er stor suksess:)

Vi har brukt å ha hjemmelaget pizza i barnebursdag, det pleier også å falle i smak.

Du trenger ikke lage noe eget til de voksne, bare lag nok av det du lager til barna til at de voksne kan forsyne seg litt de også.

Det bruker ofte å holde med en stor langpannesjokoladekake, muffins og/eller boller f. eks.

Når man gir noe ordentlig mat først, så spiser de egentlig ikke så mye søtt etterpå.

Vi lagde godterispyd sist til 3-åringen, det var veldig stas. Var ikke mange bitene på hvert spyd.

Skrevet

ja, det kan jeg tenke meg var populært! mat og kake i ett ;) Men jeg synes det tar fryktelig lang tid å steke pannekaker til vår familie på 4, så orker ikke engang tanken på å stå og steke til 15 unger og nesten like mange voksne! :P

Skrevet

min blir 3 år om to uker, og vi skal ha innbakte wienerpølser.

jeg lager deig (som jeg pleier å bruke til vanlig horn)

kjevler ut og deler opp i i biter som ser ut som pizzastykker. så legger jeg osteskiver på hver bit + ketchup. deler wiener pølsene i to og legger en pølsebit på. ruller deigen rundt og steker. kjempegodt.

Skrevet

hmmm...steker du det i stekeovnen da? Kanskje gjort det med grillpølser, så blir det ikke noe problem med skinnet heller for de aller minste (såvidt over 1 år) ;) Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...