Lille Langbein Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Hmm, har fått et plutselig lite ønske om å flytte dit for 1 år. Hvordan er det der? Og hvordan er mulighetene for oss å få jobb der? Vi er sykepleier og elektroingeniør. Har og en sønn som nå er 9 mnd.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Jeg kjenner det ikke i detalj, men Lofoten er jo digert da, er som å spørre om det sammen ang østlandet. Der som ellers i landet finner du byer og tettsteder, avsides bygd og dertil boligmarked og jobbmuligheter. Sørf litt rundt på nett og se på de ulike kommunene, dere finner helt sikkert en plass dere vil trives. =))
Rocka dame med tre små Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Lofoten er vilt og vakkert.....nesten så det tar pusten fra en, både på godt og vondt. Jeg trives best sånn "midt" i Lofoten - Reine, Å, Sørvågen, Moskenes og deromkrig.....I de områdene er det relativt grisgrent - seff alt etter hva du kommer fra i utgangspunktet. Svolvær og Leknes er småbyer, med flyplass og god kommunikasjon med resten av verden. Røst og Værøy - ytterst i Lofoten, langt ute i havet - vakker vakkert, men sannsyligvis ikke jobbmulighet.Og på yttersiden finner du flakstad og bygdene rundt der.....der syns jeg det er øde selv om flakstad per def er et større tettsted enn moskenes f eks...... Jeg vil tro at du som sykepleier har god sjanse på å få jobb - det er et stort sykehus på Gravdal og mange andre tjenester som gamlehjem, og boliger av ulike slag, samt hjemmetjeneste. Nå vet ikke jeg hva en elektroinginør gjør så det kan jeg ikke svare for..... Ta sjansen - kem veit- kanskje bi dæ lofotværring a de :-) mvh 1/8 lofotværring
Anne-B. Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Ta kontakt med kommunene og hør. Jeg skal hjem til Lofoten på juleferie. Jeg gleder meg. Hilsen en som drømmer om å flytte hjem når det passer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå