Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg skrev et innlegg i går om at jeg er så trist for tiden. Tenk at jeg skal bry meg så utrolig mye om at jeg nesten ikke fikk respons på det. Tenk at jeg kan bry meg så mye om at mennesker jeg ikke kjenner eller vet hvem er ikke svarer på et innlegg jeg har skrevet på internett! Ikke nok med at jeg føler meg utilstrekkelig med tanke på at jeg ikke får noen ny jobb, men nå bryr jeg meg om at ingen her svarer meg, og føler meg meningsløs, ingen bryr seg liksom. Huff jeg er jo helt håpløs:( Hva er galt med meg!?!? Arg jeg blir gal av meg selv...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Kan noen legge ut på skravlesiden for meg...?
Happilyeverafter<3 Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Jeg skal legge det ut for deg. Men det hørtes jo ikke noe særlig godt ut å ha det slik som du har det nå. Men en ting er sikkert, det blir bedre! Alle har nedturer i livet, og da kan det jo bare gå oppover etterpå Jeg var ikke her igår så jeg vet ikke hva innlegget ditt handler om, men jeg håper det ordner seg for deg snart, det er ikke noe godt å ha det vondt! Lykke til!
Sivalur Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Det er ikke noe galt med deg - annet enn at du har for mange negative tanker. Kjenner meg veldig igjen, har/har hatt mange negative tanker selv. Det blir som en spiral, jo mer negativt man tenker jo mer deprimert blir man!! Huffhuff. Jeg jobber for tiden med å tenke mer positivt og det begynner å hjelpe. Kanskje du kan gjøre noe lignende? Du kan jo søke på nettet og se om du finner noe som passer for deg. Noen like boka 'Elsk det som er' av Byron Katie, noen like boka 'The secret', noen liker NLP, mye av dette går jo på det samme, snu tankene dine i en positiv retning. I mellomtida har jeg skrevet et svar til deg på tråden din fra igår på dib-skravlesiden.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Tusen takk for trøstende ord:) Jeg skal sjekke de bøkene du nevner, for du har sikkert rett. Det hadde vært godt om jeg klarte å komme meg ut av denne negative spiralen selv. Jeg leste svaret ditt på skravlesiden, tusen takk:) Kan ikke svare deg der pga anonymknappen...så svarer deg her. Kan ikke forlenge vikariatet nei, prosjektet er over ved årsskiftet så det er ikke mere for meg å gjøre her. Jeg har fått kjempegod hjelp av en profesjonell til å skrive en bra CV så den er god. Jeg holdt på å få drømmejobben, ble instillt som nr 2, det var egentlig da de negative tankene startet, jeg ble så skuffet over å ikke få den! Jeg skulle gjerne ha levd mere sparsomt, men vi har kuttet inn til beinet fra før av. Vi fikk noen store uforutsette utgifter på huset som vi fortsatt betaler kraftig ned på (privat lån med kort nedbetalingsfrist), så vi har kuttet ned på alt. Ingen kino, kafe, leie film, snop, god mat, nye ting/klær, går til jobb(45min...), slått av strøm i enkelte rom, korte varme dusjer. Ja ALT man kan tenke seg! En positiv ting med det er jo at vi har funnet ut at First Price og andre billigmerker har utrolig mye bra produkter:) Og alle har godt av å lære seg å leve sparsommelig. Tusen takk for lykkeønskningene:) Jeg skal prøve å tenke positivt, og håpe at det blir utlyst flere jobber etter jul, for nå føler jeg at jeg har søkt på alt som er... Jah det ble langt dette her også... Har mye på hjertet skjønner jeg:)
Sivalur Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Skjønner godt at du ble skuffet da du ikke fikk drømmejobben!! Men som jeg og andre sier, det ordner seg tilslutt! Men det er tøft mens det står på ja... Ok, høres ut som dere har kuttet til benet. Kanskje penger står øverst på ønskelisten til jul i år? Du kan jo se på biblioteket om de har noen bøker der, det finnes sikkert en drøss med andre bøker om emnet, det går vel i hovedsak ut på nevrolingvistisk programmering. Et tema jeg hørte om for noen år siden men hadde liten tro på. Men, nå har jeg innsett at det nok har noe for seg ja. Så istedet for å tenke på jobbsituasjonen din den neste uken, så kan du jo ta deg en tur på biblioteket og se hva du finner, evt søke på nettet først etter flere forskjellige bøker. Og lage deg en god kopp te i helgen og ta en leseøkt. Hvis det er kort nedbetalingsfrist på lånet så betyr det jo også at dere snart blir ferdige med det. En annen mulighet er kanskje også å ta opp litt ekstra på huslånet, og få betalt ut det dyre forbrukslånet? Kommer jo litt an på hvor mye dere har lånt på huset allerede såklart. Lykke til, dette ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Ja det kjennes ganske tøft ut akkurat nå. Jeg ble nesten litt kvalm av meg selv i morges...jeg ble glad og trodde at største jenta vår hadde feber for da måtte jeg ha blitt hjemme... TENK DET!! Ønske det for sitt eget barn, huff vil bare gråte nå kjenner jeg... Vi har bare bruksting på ønskelistene i år. Minsten bruker mye A-creme pga eksem, han skjønner ikke noe av jula, så det er ønsket mange krukker med det til han. Og ull undertøy. Største må nesten få ønske litt selv, men mye nyttig der også. En ting jeg har vært veldig flink med i år er julegavene vi skal gi fra oss! Jeg startet tidlig, handlet mye bra på salg, og kommer totalt på en sum av 4000kr på alt(spredd fra sommeren til nå, handler det siste nå når lønnen kommer 24.11)! Og vi har stor familie! Klapp på skulderen til meg selv:) Jeg skal se på nett hvilke titler jeg skal spørre om på biblioteket, har blitt en flittig bruker av biblioteket, både til bøker og film. Ja det skal bli godt å bli ferdig med nedbetalingen. Mer lån i banken får vi ikke, det er derfor vi måtte låne privat av noen som egentlig ikke hadde mulighet til å låne oss de pengene, derfor kort nedbetalingstid. Kjenner det er godt å få luftet tankene til noen, takk:)
Sivalur Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Dere har jo vært kjempeflinke da! Som er så flinke med økonomien. Og ferdig med julegavene allerede, så herlig! Jeg er imponert. Dette ordner seg! Tenk positivt og skriv her når du føler for det. Sender en *klem*
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Takk for det. Joda føler jeg har god kontroll der, så lenge jeg også har en inntekt! Får panikk ved tanken på å ikke ha jobb etter jul, for da går det ikke bra... MEN skal prøve å tenke positivt nå! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å høre på meg, det hjalp, det skal du vite:) Takk for klemmen:)
Sivalur Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Så bra, det var dagens andre gode gjerning.. Det ordner seg på et eller annet vis etter jul, det er jeg helt sikker på! Noe dukker opp, på et eller annet vis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå