Gå til innhold

Til dere som vet kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som noen gang tenker at: "Tenk hvis det ikke er det kjønnet som vi har fått beskjed om at det er?"

Det er nok kanskje en dum tanke, men den slår meg av og til. Det gjorde det med nummer en og, og da særlig de siste ukene av svangerskapet. Hadde kjøpt inn en del klær og utstyr i jentefarger og kunne av og til få litt lettere panikk at "tenk hvis"... Det hadde selvfølgelig ikke gjort meg noen ting å fått en gutt, men det er bare litt rart når kropp og hjerne er innstilt på noe. Skal ha jente denne gangen også og tar derfor alt helt med ro når deg gjelder innkjøp av ting og tang. Vi har jo såååå masse jenteting :-) Men igjen, tenk hvis... Da må det blir hurtigshopping og skikkelig omstilling av alle planene. hi hi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker ikke på det med bekymring, nei.

Vi visste ikke hva førstemann ble, så at av babyutstyr og klær i de minste størrelsene ble kjøpt i nøytrale farger så det skulle passe uansett ;-) Nå med nr.2 klarte vi ikke dy oss for å spørre på UL, så vi vet det blir en gutt til, og det er jo veldig praktisk ... men som sagt ingen krise om det kommer ei jente i stedet.

Skrevet

Hehe, ja den tanken har slått oss ;)

Vi har fått vite at vi venter jente, men kjenner jo fler som har fått samme beskjed om blitt overrasket ved fødselen.

Er nok ganske så sikkert i vårt tilfelle, men heeelt trygg er jeg ikke.

Og vi har kjøpt inn det meste i jentefarger!

Litt fordi det er stilig og søtt, og en del fordi det er forferdelig vanskelig å finne ting som ikke er enten rosa eller blått. Alt er jo "jente eller gutt" basert, så kan ikke være lett for de som ikke vet kjønn.

Skrevet

hehe.. har tenkt tanken, men jeg har kjøpt inn alt i rosa, og vogna har rosa på seg..så da hadde vi fått et stooort problem. men jeg har vært helt sikker hele veien på at det er jente, og alle ul. vi har vært på viser jente...så det er nok en jente....får vi håpe.

Skrevet

fikk vite det var ei jente på 3D UL, men så bjynte jeg faktisk å tenke hva om det er en gutt, så sitter jeg her med ALT rosa:).. men har vert på UL flere ganger etter det, fikk sist bekreftet at det var en jente i uke 39.. å da såg jeg kjempegodt at det var en jente.. så vissde kommer en gutt nå, blir jeg VELDIG overraska:)

Skrevet

Jeg har fått sjekka kjønn 3 ganger.. første gangen gjetta de gutt, andre gangen gjetta de jente, og nå gjetta de gutt igjen.. men de sa "det kan se ut til", og ikke "det er".. så jeg er litt forvirra ja :P

Argh, hadde så lyst å vite helt sikkert, så jeg kan handle enten rosa eller blått, men her skifter det jo så :P Noen andre som har opplevd det?

Skrevet

etter jeg fikk vite at det var gutt på ordinær ul var jeg fortsatt litt usikker, men nå har vi vært på 3d ul og vi fikk se det ganske tydelig at det er en gutt, så nå er jeg ikke i tvil i det hele tatt... vi har tilogmed fått med bilde av snoppen.. så blått tøy ligger ferdig vasket i skapet og venter.. :)

Skrevet

Vi skal på veksestimerings ul i morgen, og har tideligere fått vite at vi får gutt. Han lille rampen ligger foreløbig i sete, så redd for at de ikke kan se kjønnet i morgen, viss baken hans ligger for langt nede. Fikk ett halvt angstanfall i går på akkurat det "tenk viss de sier i morgen at det er jente". Vi har bestillt vogn, bilsete og alt i mørkeblått, men det tror jeg kanskje vi hadde gjort uansett kjønn. Fikk helt dårlig samvittighet for at jeg har gått å "fantasert" om min lille herlige gutt, å så viser det seg at det kanskje er en jente. Men jeg er veldig sikker på at det er gutt da. Så vi får satse på det. (Men før ord. ul. var både meg og sambo sikker på at det var jente hehe). Viktigste er at minsten er frisk og rask!!!

Skrevet

Jeg har også tenkt den tanken "tenk hvis!".

Før ordinær ul trodde vi at det var gutt. hadde navn og alt klart til det. Men der sa de at det mest sannsynlig var jente, siden hun ikke klarte å finne noe "¨å skryte" av... Siden da har jeg trodd det var jente på en måte, men jeg synes det har vært skummelt at svigermor med flere har kjøpt inn rosa tøy til meg. Tenk om det kommer en liten prins i steden! Vi fikk en ekstra ul for å finne leiet denna uka (34+), da sa hun 80% jente. Så nå har jeg vasket tøyet fra svigermor:-)

Gleder oss til lillejenta kommer!!!!

Skrevet

Ja jeg venter visst gutt så har ganske mye i lyseblått, hehe skulle det bli jente så får vi vel ønske oss litt rååååsa til jul da.;-)

Skrevet

Å jada.. den siste tiden så har eg tenkt "hmm.. tenk om det blir gutt da??".. Vi vet at det blir en jente, og eg har vel alltid visst det før vi fikk det bekreftet! Eg såg det selv når vi var på første UL, og jordmor bekreftet det, så var vi på 3DUL og der sa gynekologen det samme...

Har en gutt fra før så er ikke megakrise om det blir gutt for da har eg alt av klær. Og nå har eg ikke brukt så mye penger på jenteklær heller fordi søsteren min fikk en jente i år, så bare låner av hun:-) Det er jo veldig greit! Så eg ikke taper "millioner" visst vi har tatt feil.

Hadde jo vært megakjekt med en jente siden vi har gutt fra før, men eg blir ikke lei meg om det blir gutt! Så lenge ungen er frisk:-)

Skrevet

Vi fikk vite at det var ei lita jente på ordinær ul i uke 18. Har i ettertid kjøpt masse jenteklær. Men har hadd tanken i bakhodet om at "enn hvis". Var derfor til ekstra ultralyd hos medicus denne uka, og da fikk vi bekreftet at det er JENTE! Så glad for det. Så det klart og tydelig mellom bena hennes.

Så da kan jeg endelig slappe helt av.

90 dager igjen idag!

Skrevet

Vi veit ganske sikkert at det er gutt vi får :) vert på 3D to ganger og begge gangene såg vi det ganske så tydelig at det er en gutt :))

Ikkje nåkke tvil her i gården, så har kjøpt inn litt i lyseblått:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...