Gå til innhold

link ang barnemat+boikott nestle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du store kineser! Boikott Nestlé.

Melkekatastrofen i Kina ryster hele verden. 4 babyer døde, 53.000 syke og 13.000 (!) innlagt på sykehus.

Mødrene er nedrent av reklame for morsmelkerstatning, og gratisprøver blir delt ut på fødeavdelingene. Andelen som ammer barna sine er gått ned siden 1990-tallet, kan vi lese i Aftenposten. Kunnskap om amming blir ikke formidlet til gravide. Tvert imot blir flere kinesiske sykehus sponset av pulvermelkfabrikantene, babyene blir merket med Nestlés logo!Nestleprofile07detail_4

De (Nestlé) har en lang historie bak seg som pådriver for kunstig ernæring. Siden Henry Nestlé fant opp pulvermelka i 1867, er det solgt uhorvelige mengder melkepulver, med katastrofale følger for liv og helse for spedbarn i alle verdens land. Nestlé alene står for 28 % av verdens omsetning av morsmelkerstatning. Historien om Nestlé kan du lese her.

Baby Milk Action, som er IBFAN-gruppa (International Baby Food Action Network) i Storbritannia, lanserer sin egen Nasty Nestlé side i forbindelse med boikott-uka som er 4. til 11. oktober. Denne siden truer Nestlé med å stenge, da de påstår at den kan forveksles med deres egen side. Du kan sjekke selv!

Hør nrk P3 og Ammehjelpen baksnakke Nestlé i Osenbanden søndag 28.09. Vi skal fortsette med å være en stein i skoen til giganten. Du kan også være med. Boikott Nestlé-produkter der du finner andre alternativer!

Hvorfor støtter vi denne boikotten?

Hva mener du om Nestlé? Er det noen vits i å engasjere seg?

Skrevet av Anne S | 2. oktober, 2008 i Politikk | Kommentarer (0) | TrackBack (0)

http://amme.typepad.com/fullemugger/2008/10/index.html

Skrevet

Jeg kommer nok til å fortsette å bruke nestle. Jeg mener norge har så store og strenge krav for barnematen, og har ikke hørt om noe tull her hjemme.

Selvsagt er det trist med episodene i øst, men jeg er fornøyd med nestle og har vært det så lenge jeg kan huske.

Og barna mine er glade og fornøyde!!!

Skrevet

Jeg har boikottet Nestle siden jeg gikk gravid med mitt første barn!

De er et klassisk eksempel på en gigant-industri som tror de kan gå rett på, samme hva de støter på.

De har jo gjort sitt til å ha en monopol-lignende eierskap på barnemat.

Det i Kina og Afrika tar jo bare kaka!

Uansett om grøten deres hadde smakt noe annet enn papp, hadde jeg med hånda på hjertet ikke hatt samvittighet til å støtte en sånn monster-bedrift uten skrupler!

Håper andre også føler det på samme måten og slutter å kjøpe produktene deres.

Skrevet

Snuppa og småtrollet

"Selvsagt er det trist med episodene i øst, men jeg er fornøyd med nestle og har vært det så lenge jeg kan huske.

Og barna mine er glade og fornøyde!!!"

Ja, så lenge DINE barn er fornøyde, så er jo ikke noe annet viktig? Eller....?!

Skrevet

det er en selvfølge å boikotte nestle..

blir faktisk litt provosert av dere som "er så fornøyd med nestle" herregud, er dere klar over hvor mange barneliv de har tatt i løpet av mange, mange år!!

tenk dere om før dere støtter slike selskap! ville dere kjøpt varer fra taliban? eller israel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...