Gå til innhold

Mangel på lærere???? Neida.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi alle har vel hørt i alle år at det er mangel på lærere, skolen skriker etter flere lærere etc. Men, når man er nyutdannet og skal skaffe seg jobb som lærer, som det er såååå mange av, hvor er de blitt av? Det meste av det man finner på finn.no er jo deltidsstillinger og svangerskapsvikariater!

Hvor er det man finner alle disse heltidslærerjobbene da? Må man ha et nettverk for å i det hele tatt få seg en heltidsstillinger som lærer????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storforlangende å tro man får fast heltid øyeblikkelig - ingen som dør av å vikariere.

Skrevet

Jo når man ikke har jobbet før som vikar så dør man rett og slett av skam:-)

Skrevet

jeg vil tørre og påstår at det ikke er direkte lurt og ansette en "vildt fremmed" i 100% stilling med en gang. så selv om steder faktisk trenger folk, så foretrekker de nok og ansette deg som vikar å se at du duger fremfor og ansette en sopp som de må holde ut med de neste 40 årene.

Skrevet

Det er noe du ikke har skjønt, HI, og det skremmer meg litt med tanke på at du har lyst til å bli en av mine kolleger...

Det er mangel på lærerSTILLINGER. Det vil si at det ikke er nok lærere i skole fordi det ikke er penger til å ansette nok folk.

"Alle" jobber i vikariater det første året. Jeg hadde selv et vikariat før jul og et etter jul det første året etter jeg var ferdig, og så fikk jeg fast jobb i 100% etter det- og der har jeg vært i snart 7 år.

Hvis du aldri har jobbet som vikar før, kan nok det også forklare hvorfor det er vanskelig for deg å finne deg jobb nå- jeg jobbet som vikar i skoler, barnehager og på fabrikker under hele studietiden, og hadde derfor masse erfaring og vise til da jeg var ferdig utdannet.

Ta deg et modningsår, så får vi håpe det blir bedre til sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...