Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Gjest Julie håper
Skrevet

Hei, prøver å bli gravid. I 3 pp nå. Har aldri prøvd å bli gravid før nå. Lurer på hva som skjer med kroppen min. Har aldri blødd utenom mens før. I 1 pp fikk jeg sterke graviditetssymptomer som veldig ømme bryst, litt blod en uke etter eggl som jeg tolket som festeblødning, menssmerter en uke før ikm, kvalme også på slutten. Men så kom det blod og smerter. Vet ikke om det var en spontanabort. I 2. pp begynte jeg å blø en uke etter eggl uten smerter. Blødde litt fram til mens dagen. Da kom menssmerter og mer blod. Blødde ca 2 uker (noen dager bare litt). Så nå i 3 pp: Ømme bryster rett etter eggløsning. Kan det være pms så tidlig? Har det fremd. 5 dager etter eggløsning; litt blod, friskt blod, ingen smerter. Blødd bittelitt i 3 dg nå. Ikm : om en uke , 26. nov. Er det noen som kan ha en ide til hva som er årsaken til dette blodet? Må nevne at jeg har blitt 41 år (men føler meg som 21, helt sant). Vet at det kan være lettere når man er yngre. Men jeg skal klare å få et barn! Sjekket meg hos gyn i sommer og han sa alt var i skjønneste orden. Kan det være at kroppen forbereder seg på en måte? Takknemlig for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg synes det høres ut som om alle de blødningene mellom el og ikm er for mye blod til at det kan være festeblødning.. jeg begynner mine pms-symtomer straks etter el er overstått, ømme pupper underlivssmerter osv.. blir også kvalm. men jeg får et forvarsel om at jeg ikke er gravid, og at det er tanta som kommer, fordi symptomene alltid blir svakere noen dager før ikm.. sånn jeg tolker det er det at progresteronnivået da synker igjen. dersom man er gravid vil jo progresteronnivået opprettholdes og symptomene vedvare. jeg har lest en del om blødninger utenom mens, fordi jeg fikk det selv denne måned for første gang. av alle svar fra leger etc jeg har kommet over så står det at man skal kontakte lege dersom blødningen ikke kan relateres til el og dette gjentar seg måned etter måned.. håper det klaffer for deg! vi har mange som har blitt gravide over 40 i vår familie hvertfall..

Gjest Julie håper
Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg, nattalia! Har best meg for å ringe gynekologen min i morgen. Forstår at det kan være vansk å bli gravid. Samtidig er jeg sikker på at jeg får det til en dag. Gjelder å være optimistisk! :-)

Skrevet

har du barn fra før? bra at du er optimist, jeg er straks 30 men føler meg skikkelig old og lite fertil!! føler jeg aldri kommer til å få det til. har et barn på 6,5..

Gjest Julie håper
Skrevet

Jeg har dessverre ingen barn fra før. Et dypt savn. Har gjort så mye annet i livet mitt.... Har lengtet i mange år etter barn nå. Men traff ikke den rette. Plutselig er jeg 41 år, men føler meg mye, mye yngre. Jeg velger å tro at jeg skal få det til, ja. Og du - du er snart (bare) tretti og kjempeung! Klart du får det til en dag! Men sånn er livet - noen ganger må man slite litt. Det er verdt det. Vi har jo ikke prøvd så lenge noen av oss. Det ordner seg helt sikkert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...