Gå til innhold

ang tran og babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mye mas hver gang man er på helsestasjonen.

Gir du tran og bla bla bla

Greit det er bra å gi tran, men er det livsviktig?

Min gulper veldig mye pga tran. Nå har jeg prøvd disse tygekapslene. Kjøpte det til de eldre barna mine. De smaker mye bedre og ikke tran i det hele tatt. Så jeg prøvde det jeg, stakk hull på en sånn tyggekapsle og hadde på skjea. Da gulpet han ikke så voldsomt av det.

Ho eldste hun brakk seg da jeg skulle gi henne tran som baby, så hun fikk ikke tran. Utviklet seg bra likevel og skoleflink hun.

Er nettopp jeg har prøvd disse tyggekapslene til han. han er bare 3-4 mnd gammel. Så jeg føler meg nesten skyldig av å ikke ha gitt han noe på disse 2 mnd. Pga maset fra helsestasjonen pm tran og det er så viktig. Men å ha mange klseskift pga han gulper så mye etterpå er trassig det også. er ikke snakk om smågulping, men bare så det renner nedover klærne.

Vet ikke helt hva jeg ville med innlegget jeg

Men trur dere små babyer kan få disse tyggekapslene sm har kommet? Altså det flytende innholdet da, ikke selve kapslene hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsestasjonen kan ikke presse deg til å gi tran til babyen din, de har ingenting med om du prøver eller ikke heller, de skal kun gi råd, så hvis du føler deg presset bør du si ifra!

Det er fint å gi tran, men ikke til enhver pris. Må da være bedre å kutte ut tran hvis maten kommer opp igjen pga den, viktigere med mat enn tran.

Det med å gi tran som er beregnet til eldre barn ville ikke jeg gjort, men det er meg, og det er ikke sikkert det gjør noe i det hele tatt, jeg tenker bare at det er vel en grunn til at det står aldersgruppe på pakken.

Når jeg tenker meg om er det jo mulig det står alder på pakken fordi det er kapsler da?

Dette kan du jo høre med helsesøster om, hvis du ikke vil spørre henne (noe jeg hadde forstått) står det sikkert et tlf nr på tranpakka du kan ringe?

Jeg skjønner jeg har vært heldig jeg da, siden barnet mitt elsker tran, men jeg var forberedt på at blei det mye gulping/brekking av tran kom jeg til å kutte det ut uten å informere noen andre enn mannen min om det, hehe!

Skrevet

hi her..jeg sa jeg tok å ga han dette og da gulpet han mindre. Sa jeg stakk hull på å ga han med skje. Hun spurte hva alder det var til, sa jeg det er jo kapselr så det er jo uansett ikke beregnet til babyer. Men hun hadde ikke hørt om de engang hun, så det var nytt for henne.

MEN jeg anbefaler disse til barn som ikke liker tran, mine to eldre barn likte de:) Og jeg har smakt på de selv. Smaker ikke tran. tuttifruttismak på de.

Vanlig tran gir jeg ikke til han, da lar jeg heller være å gi han i det hele tatt.

Ike at hun direkte presser meg, men jeg føler meg likssom presset likevel siden jeg bør prøve å gi han for omega3 var så viktig for utviklinga..bla bla..Men jeg gjør som jeg vil..hun bestemmer uansett ikke hva jeg skal gjøre ang tran.

Skrevet

hi her igjenn hehe..ja jeg var heldig med nr 2. Hun elsket tran hun. Ingen problem. Er nr 1 og 3 dette:) nr 1 brakk seg og nr 3 gulper mye pga det. barn er forskjellige ja..det er sikkert

Skrevet

Ja barn er forskjellige, ser ingen grunn til å stresse så med tranen, går det så er jo det bra, men må bare være flink til å gi andre tilsvarende ting da hvis det ikke går.

Snakker med så mange som føler seg presset til ditt og datt på helsestasjonen, det irriterer meg litt, det er jo våre barn, våre valg!

Lykke til videre med tranen.....eller ikke.... ;-)

Skrevet

hi her..joda jeg spurte ang d-vit dråper. jo kunne gi det visst det ikke gikk med tran sa hun, men var jo viktig å få iseg omega3 også måte hun så klart tilføye. Men trur jeg gir opp å gir d-dråper så får han iallefall det..

så får han heller få masse laks når han blir 1 år hehe..

Skrevet

Har du prøvd med Eskimo Kids tran? Den smaker tutti-frutti. Fåes på helsekost butikker.

Skrevet

Jeg fikk aldri tran som liten (gulpeunge) og jeg har jaggu overlevd jeg også :-)

Leah får D-vitamindråper (prøvde tran en gang, men gulpet litervis føltes det som, og siden jeg ikke greier å ta tran selv klarer jeg ikke tvinge det i henne heller) og det funker helt fint. Har det enten i flaska eller rett i munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...