Gå til innhold

Hva er skatteklasse 2????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det alle enslige har samma om man har barn eller ikke? At hvis du aldri har bodd sammen med bf så trenger du ikke å ordne det fordi du har det fra før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, skatteklasse 2 er kun for enslige forsørgere. Blir du alenemor, så bør du endre skattekortet. Da betaler du litt mindre skatt enn andre.

Skrevet

Skatteklasse to er for personer med forsørgelsesbyrde. Det vil si at enslige uten barn har det ikke, for de forsørger kun seg selv. Men også gifte kan komme i skatteklasse to, dersom ektefellen er f eks hjemmeværende eller har bare veldig lav inntekt.

 

Dette ordner en på ligningskontoret.

Skrevet

Aha... Så vil dette si at jeg får mye igjen på skatten? Fått foreldrepenger siden februar jeg og betalt 36% skatt.

Skrevet

Du vil ha skatteklasse 2 for hele dette året, dersom du har fått barn i løpet av året:) Det er ikke bare fra den datoen barnet ble født, men det er status 31.12.08 som gjelder;)

 

Så du kan nok glede deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...