Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Er ikke det alle enslige har samma om man har barn eller ikke? At hvis du aldri har bodd sammen med bf så trenger du ikke å ordne det fordi du har det fra før?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Nei, skatteklasse 2 er kun for enslige forsørgere. Blir du alenemor, så bør du endre skattekortet. Da betaler du litt mindre skatt enn andre.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Skatteklasse to er for personer med forsørgelsesbyrde. Det vil si at enslige uten barn har det ikke, for de forsørger kun seg selv. Men også gifte kan komme i skatteklasse to, dersom ektefellen er f eks hjemmeværende eller har bare veldig lav inntekt. Dette ordner en på ligningskontoret.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Aha... Så vil dette si at jeg får mye igjen på skatten? Fått foreldrepenger siden februar jeg og betalt 36% skatt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Du vil ha skatteklasse 2 for hele dette året, dersom du har fått barn i løpet av året:) Det er ikke bare fra den datoen barnet ble født, men det er status 31.12.08 som gjelder;) Så du kan nok glede deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå