Gå til innhold

ARGH!! Humørsyk huseier!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er egentlig ikke så ille, må bare få det ut!!

Det rant vann fra toalettet da jeg flyttet inn. Sa ifra med en gang. De visste om problemet, men det tok 2 mndr før det ble fikset. Sendte melding en mnd etter det og sa at det fortsatt luktet litt rart på badet og at det var mugg på veggen. Dette er nå 3 mndr siden, ingenting er gjort. Det er ikke farlig for vår del, er ikke så mye og vi skal flytte til sommeren. Men badet blir jo ødelagt...

I kontrakten står det husleie+ strøm, men internett inkl. Nå har de bare slått av nettet uten å si ifra, snart to uker. Jeg går litt skole og er avhengig av nett. Sitter på naboens usikret som har et veldig dårlig signal + dårlig samvittighet. Har bestilt mitt eget nå, så er ikke så ille, men det er en prinsippsak at de kan si ifra om det?

I det siste har hun bare gått rett forbi meg når vi møtes på trappa, i oppkjørselen, ved postkassa, osv. Synes det er litt ubehagelig, aner ikke hva jeg har gjort. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er rolig. Bf låner leiligheten når han har samvær, men dette sa jeg ifra om da jeg skrev kontrakt og det var helt greit. Vet han er rolig også. Så skjønner ikke hva det kan være. Huff, gruer meg til å levere oppsigelsen til våren. Måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må klage litt jeg å da...

Jeg bor i leilighet...trives på plassen, men her kommer det.

Huseieren er en gammal ekkel slask, han er rett og slett ekkel.

Han lova å utbedre badet da vi flytta inn her i februar, det flasser maling fra taket og er fukt der. På doen så er det en ventil som det lekker av når det regner ute, og når jeg bruker en del vann på kjøkkenet, så flyter det inne på et våtrom, som ikke er i bruk til noe annet enn å putte ting inn på. Det kommer litt vann inn utgangsdøra når det høljer ned, det er kaldt her på vinteren fordi huseieren har ikke satt på plass ovnen så jeg får fyra. Og da jeg var å titta på en annen leilighet, så prata huseieren masse dritt om meg(har ikke grunnlag for det) så han blei skeptisk han som eide den leiligheta.

Sånn.....fader det var godt å få det ut...

Skrevet

merkelig at de er sånn da.. å idioter er de ikke bare pga oppførselen sin, men den leiligheten du leier er jo de sin investering. å da må de jo vedlikeholde den..

jo lengre de venter jo dyrere blir det med å fikse problemet..

huseieren vår forventer at vi er flinke med å passe på å ta vare på leiligheten. samtidig som de er flinke til å følge opp..

i dag lå det masse vann på gulvet på kjøkkenet å i oppvaskmaskinen. uten at jeg hadde brukt den på et par dager.

han spurte om det hastet eller om han kunne komme etter jobb (15:30)

jeg sa at han bare måtte komme når det passet best for han..

han var nedom to ganger for å sjekke hva det kunne være.. tok masse telefoner med fagfolk. å sa at: jeg vet ikke om jeg får fikset noe før denne fredagen. går det greit?

er jo det at han ser på det som en investering som skal vedlikeholdes. å da må vi samarbeide.

så jeg føler jo at jeg og sambo også har et ansvar med å si ifra når vi ser noe som kan bli verre.. slik som mugg og råte.

så huseierne deres virker temmelig blåst .. å det er vanvittig kjipt at det skal gå ut over dere.. dere betaler jo tross alt leie.

Skrevet

Fy søren, hørtes koselig ut!! Da jeg ringte på denne, spurte hun meg ut om økonomien min og sånn fordi jeg er alene med barn "Gar du råd til dette da?" Hadde jeg ikke det, så hadde jeg ikke ringt!! Hun ringte hun jeg bodde hos da for referanser, og hun hadde spurt henne ut om min økonomi også. Hun jeg bodde hos da ble passe irritert, og fordi hun la litt ekstra på pga dette fikk jeg den. Hadde ikke så veldig lyst, men så var hun veldig koselig da vi var der, så tenkte hun bare hadde vært uheldig før. Og gjett hva? Hun er selv alene med 4 barn!! Men det er mest det med nettet som irriterer meg.... HI

Skrevet

Ja, det er jo derfor jeg har sagt ifra, jo lenger jo verre. Men har spart på meldingen jeg sendte og fikk i svar, så de kan bare prøve seg å ta depositumet mitt.

Skrevet

Klage, klage..Hva med å sette seg litt inn i husleieloven?? For enhver mangel huseier ikke utbedrer raskt har du rett til å holde tilbake leie, og der hvor du ikke får det du betaler for i kontrakten (nett) kan du slippe deler av leien. Det forutsetter dog at huseier og banken hvor dep står varsles om at du gjør dette, og du burde også trekke saken inn for husleietvistutvalget. www.htu.no. Det koster 860 kr, og du får gratis juridisk veileder der.

M

Skrevet

Oi, da! Hun høres bitter ut! Burde ihvertfall gjøre noe med mugget. Og gi deg beskjed ang nett. Siden det er inkludert. Hva om strømmen hadde vært inkl og hun bare hadde slått det av uten å si ifra? Ikke helt det samme, men hvis det står i kontrakten, så gjør det det.

Skrevet

jeg leier ut 2 leiligheter. jeg sjekker også økonomi og referanser til potensielle leietakere. utover dette prøver jeg også å danne meg ett bilde om hvordan de er som personer og hvor lenge de tror de blir boende.

når det er sagt, så har jeg ikke hatt noen problemer med leietakerne og hilser alltid. Er det noen problemer så fikser jeg det så snart som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...