Gå til innhold

Hvor stor er sannsynligheten for at dette vil gå bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 9 i morgen. Så hjerteaktivitet i uke 7. Tør jeg begynne å slappe av nå? Jeg er så vanvittig mye mer redd nå enn forrige gang. Aner ikke hvorfor, men er redd det kan ha en sammenheng med alle elendighetshistoriene jeg leser her inne. Burde egentlig holdt meg borte herfra. Så trist å lese om så mange som aborterer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei=) du får tenke på det at det er myyye større sjans for at det går bra,enn at man er uheldig! veldig synd på de som mister,men man må huske at de som mister ofte blir litt overrepresentert på sånne forumer! jeg ble også helt fra meg av å lese visse innlegg her,så jeg bestemte meg for å ikke lese de mer,hvertfall ikke de første 12 ukene! det hjalp meg masse! syns du skal slappe av og prøve å nyte det,så skal du nok se alt går helt fint=) når man har sett hjerte så minsker sjansen veldig for at noe skal skje! både du og baby får det bedre ved å slappe av og tenke positivt=) man vil nok alltid uroe seg litt,er 21 uker nå,og innimellom griper den lille angsten meg,men da finner jeg meg noe å gjøre som får meg på bedre tanker=)

Skrevet

Synes du skal slappe heeelt av og prøve å bekymre deg minst mulig! :) Jeg har en sånn innstilling at går det bra,ja,så gjør det det...og om det ikke gjør det,så får vi prøve igjen :) Har egentlig aldri vært spesielt bekymret for å miste...er ganske strakt 12uker på vei :)

Det er masse innlegg om de som er så uheldige å miste...synes det er spesielt mange her på 1.tri. Er du kjemperedd,så unngå å les sånne debatter. Overskriften forteller jo ofte hvis det inneholder noe sånt...jeg hopper iallefall veldig ofte over dem,kanskje det også er en av grunnene til at jeg har klart å holde meg såpass "uredd" ;)

Nei,prøv å slapp av og nyt at du er gravid. Du er jo heller ikke så langt unna De Magiske 12 ukene...blir sikkert litt lettere å slappe av da ;)

Lykke til!

Skrevet

Mange fornuftige svar her! Trur nok òg at det blir litt overrepresentert med dei det går gale med/har gått gale med før. Og det skjøner eg - dei har behov for å snakke med andre som er i same båt.

Men eg har kjent på engstelsen sjølv. Eg fekk litt trøst etter å ha vore hos legen i veke 9. Han sa det var berre 4% sjanse for sa etter 8 veker, og sjansen minker jo endå meir etter 12 veker.

Skrevet

Jeg fikk vite at når man har sett hjerte dunke og det slår fint og normalt så var det 95% sjanse for at det skulle gå bra. Jeg tok også ultralyd i uke 7 og fikk høre og se hjertet dunke, spennende. Gyn spurte meg noen spørsmål ang siden vi har hatt prøverørs men eg klarte ikke svare satt bare der og ventet på å høre hjertet og håpet det var noe der inne. Trodde det ikke helt.Både meg og mannen min var helt på en annen planet. Så når jeg kom ut i bilen kom jeg jo på at jeg hadde ikke svart han på det han spurte om. men men sånn er det... :) Tror gyn forstod det :)

Slapp av og ha gode tanker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...