Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Jada, har nå innsett at noe må gjøres... Har i en mnds tid trent (nesten) hver dag, ca 1 time spinning. Svetter og sliter som faen.... Spiser sånn passe sunt.. Ikke for mye snop liksom... MEN, jeg syns ikke det skjer en dritt... Jada, vet jeg er utålmodig, men nå må det vel skje noe snart?? Føler egentlig at jeg går mer opp enn ned i vekt... Eneste forandringen jeg har merka er at musklene i leggene er en smule mer markert enn de var.... Kjenner jo at jeg er i litt bedre form, men ikke noe å skryte av det heller... Jeg må ned minst 10 kg, helst 20, innen sommeren....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Nå du avpasser inntaket til uttaket. Tell kcal og du har oversikt.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 19. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2008 Jeg spiser langt mindre enn jeg gjorde før også... Glemte å skrive det... 2 knekkebørd med smøreost og/eller spekeskinke til frokost Så en treningsøkt etterfulgt av et eple eller annen frukt Så lunsj som tilsvarer frokost Så en porsjon til middag... Hvordan teller man kalorier da? Hvor mye kalorier skal man ha i løpet av en dag?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Huff, ja, kjenner til problemet =/ Må nok bare innse, at dersom jeg ikke spiser mindre enn jeg forbruker, så blir kiloene sittende Så nå er jeg i gangmed et sunt, og magert kosthold =)) Null godteri, og mere frukt, og grønnsaker. Får desverre ikke trent så mye, så da må jeg spise mindre...blæh.. Har 10 kg jeg og, som jeg vil bli kvitt..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Du spiser for lite, det tør jeg vedde på. Gå inn på feks vektklubben.no, det er litt arbeid i starten å veie maten og telle cal, men det går av seg selv etter et par uker. Du som trenger så mye (spinning 1 time 5 dager i uka) bør ligge på et snitt på ca 1500 kcal for å ha en sund nedgang. Aldri under 1000 da tar du knekken på forbrenningen din. Selv valgte jeg så gjøre det på følgende måte, 1200 kcal daglig alle dager unntatt lørdag, da spiste jeg akkurat det jeg ville, da gikk jeg ned mellom 500 gram og 1000 gram i uka. Du bør også trene noe styrke for å bygge litt muskler andre steder enn i beina.
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Jaa, jeg luerer også på dette! Skal gifte meg 1.august så vil ha vekk masse av disse kiloene. Hvor lenge siden er det du fødte?
Ville Vera Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Satt og lurte på det samme når det gjelder meg selv.. Går en effektiv trilletur 1-2 t hver dag og spiser sunt. Har vært helt avhold til godteri og, men har bare gått ned 1 kg på 3 uker.... Jeg gidder ikke telle kaloriene mine, syns det blir for drøyt. Skal jo spise vanlig etterpå og, uten å må telle kaloriene for å holde vekta mi.
Øyboeren med to små <3 Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 tror faktisk du spiser for lite..! en normal kvinne trenger ca 2000 kalorier per dag, når du trener aktivt trenger du ofte litt mer.. på www.vektklubben.no kan du skrive inn det du spiser og få oversikten over hvor mange kalorier du får i deg. er ellers mye gode tips der..!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Det er faktisk svært få kg som alene forsvinner av økt fysisk aktivitet. Du må gjøre noe med kostholdet. Noen teller kalorier, andre sverger til å se på lav GI eller kjører på lavkarbo-kosthold. Finn den veien som gjør seg enklest for deg i hverdagen. Av et typisk vekttap på 15 kg, vil kanskje opp til 1/3 være basert på fysisk aktivitet, mens de resterende 2/3 vil komme pga omlegging av kosthold.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 Det er mye som avgjør hvor mange kalorier man skal ha per dag. Ammer du? Men en enkel måte å gjøre det på, er å spise omtrent slik: Frokost: 2 skiver el knekkebrød, med magert pålegg 1 glass skummet melk Lunsj: 2 skiver el knekkebrød, med fett pålegg, med SUNNE fettsyrer (makrell i tomat) 1 glass skummet melk Mellomåltid: 1 frukt Middag: 1 mellomstor potet, 1 mellomstort stykke magert kjøtt/fisk, 1/2 tallerken grønnsaker Kvelds: 1 knekkebrød m magerost, 1-2 frukt, 1 glass skummet melk.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2008 #11 Skrevet 19. november 2008 Dette kan også være litt for lite for en som trimmer mye, men du vil garantert gå ned i vekt på det. For å øke mengden kcal kan du bruke dressing av olivenolje i salaten, avocado, nøtter etc. Husk banan og melk etter trening.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2008 #12 Skrevet 19. november 2008 å telle kcal er en god pekepinn på hva man faktisk får i seg, du trenger jo ikke teller mer enn et par dager så har du oversikten over hvor mye du faktisk putter i deg. Det gjør også at man er mer observant på hva man dytter inn. Forskning viser at vi nedvurderer det vi spiser pr dag med inntil 800 kcal (kjeks, frukt og annet småplukk), så det kan være greit å finne ut hvor det kommer fra. Og om du går ned 300 gram i uken, så er ikke det noen krise?
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 19. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. november 2008 Æsj da.... Jeg hadde håpa det var nok å bare trene masse .... =/ Jaja... Får sette meg litt inn i dette kalori-greiene da... Jeg ammer forresten ikke.. Fødte for 2 1/2 år siden... For et år siden var jeg 10 kg lettere, og jeg vil ned dit igjen! Skal gifte meg i september, så målet er å komme inn i drømmekjolen....
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 19. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 19. november 2008 Om jeg går ned 300 gram er det ingen krise nei! Snarere tvert imot! Hehe... Til nå har jeg gått opp 1,5 kilo.. Og det var en strek i regninga...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 19. november 2008 #15 Skrevet 19. november 2008 Jo, skader jo ikke med litt ekstra nøtter, men kalori inneholdet i denne "oppskriften" er sånn ca 1200-1500 kcal. Alt etter type pålegg/kjøtt, og frukt =)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2008 #16 Skrevet 19. november 2008 Det funker å bare trene masse og, men da må du begynne med maraton. =o)
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 19. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 19. november 2008 Haha =) Så konklusjon er at jeg må løpe et maraton før frokost hver dag =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå