Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til tannlegen i morgen for den årlige kontrollen...

Hva er det tannlegen ikke skal gjøre når man er gravid ?

Jeg må opplyse om graviditeten med en gang ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat vært hos tannlegen og jeg måtte fylle ut et skjema der det til slutt var en rubrikk for gravide kvinner for å fylle ut i hvilken måned en er.

Ellers sa jeg fra at jeg var gravid straks de dro fram de platene for å ta røntgenbilder. Da slapp jeg. De har slike forklær som beskytter magen, så det skal nok være trygt. Jeg ba om å slippe røntgen og da sa de bare at da får vi ta det neste gang.

Lykke til!

Skrevet

Du opplyser om at du er gravid med det samme, så avgjør tannlegen hva han vil gjøre. Det er så forskjellig hva de bruker å gjøre.

Men det skal ikke være skadelig med hverken røntgen(hvis relativt nytt utstyr hvertfall), bedøvelse eller boring.

Skrevet

Tusen takk for svar!!Forstår det som at jeg får bedøvelse hvis jeg må borre ;) hehe... Hadde ikke sovet i natt hvis ikke..

Og røntgen kan man og ta hvis de har disse forklene som beskytter magen.

Dessuten skal jo tannlegen vite hva han driver med, så hvis jeg opplyser med en gang er jeg nok i trygge hender :)

Skrevet

Jeg var hos tannlegen for to dager siden, da jeg fortalte at jeg var gravid fikk jeg bare beskjed om å komme tilbake etter fødselen.. Hun ville ikke ta bilder på meg.. Sikkert litt forskjellig fra sted til sted. :o)

Skrevet

Jeg var hos tannlegen i dag, og hun ville ikke ta bilde. Hun rensket og fikset et hull hun kunne se, fikk bedøvelse. Skulle komme tilbake når jeg var ca 8 mnd på vei, for da kunne hun ta bilde sa hun.

Skrevet

Syns det er så mye rart jeg...

Jeg var hos tannlegen da jeg var 12 uker på vei, og sa ifra om det... Han tok bilder av meg... Ikke hadde jeg noe forkle på heller.. Han sa det ikke gjorde noe, fordi han hadde nyere utstyr som man bare sentrerte... Ikke gikk han ut av rommet selv heller... Hmmm...

Skrevet

Det er helt riktig det tannlegen din gjorde vinterkyss.

De nye apparatene senterer strålingen slik at alt/det meste treffer munnen der bildet skal tas. Det er ferre stråler som går ut i rommet og treffer andre steder på kroppen. De gamle maskinene var veldig upresise på akkurat det. Det skal ikke være nødvendig med blykappe, men vet endel tannleger har det liggende og tilbyr det for å berolige.

Den strålingen man utsettes for tilsvarer en middels lang flytur, og det er det jo ingen som advarer mot ;-)

Skrevet

Mange som har forskjellige erfaringer med tannleger tydeligvis :)

Nå har jeg time 13.30 så jeg får vel gjøre meg klar:)Blir spennende å se hva hun vil gjøre med meg.

Åh,tannleger er uansett noe herk og jeg har super skrekk :( Dessuten flår de jo lommeboka i filler.Det er heller ingenting å rope hurra for..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...