Gå til innhold

Bf blir permitert! Hva skjer med bidraget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en privat avtale. Skal jeg fortsatt ha bidrag fra han, eller må jeg søke NAV? Han sliter skikkelig med inkasso-gjeld, klarer ikke/gidder ikke å betale regninger, og jeg er redd han ikke kommer til å betale bidraget til dattra hans nå når han kun får 60% "lønn".. Hva må jeg gjøre hvis han ikke betaler, og hvor lang behandlingstid er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

behandlignstid på bidrag er forskjellig fra sted til sted og går jo litt på om far gidder og betale de regninene han får i posten av nav. her tok det litt over 6 måneder før jeg fikk bidrag. men fikk litt forskudsbidrag da

men bidrag blir jo regulert etter lønn, når far har 60 % lønn så går nok bidraget ned, bruk bidragsveilederen på nav.no og se om/hvor mye det går ned.

Skrevet

jeg bor i Buskerud og søkte om bidrag i august...bidraget er ikke beregnet enda, men i dag fikk jeg brev om at det hadde behandlet bidragsforskuddet. Så jeg får 990.- i mnd....fikk da etterbetalt for sept-okt og nov,

Hørtes ut som selve bidraget kunne dra ut...minimum 5 mnd behandlingstid.

Skrevet

Hvis avtalen er privat, så vil den være det samme som før med mindre dere regulerer den ut fra hans nye inntekt. Og hvis dere gjør det, vil bidraget bli lavere.

Hvis bidragsavtalen er gjennom nav, må en av dere be om å få den omregnet hvis den skal justeres etter de nye opplysningene.

Så det er opp til hva du/dere gjør med det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...