Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Fra videregående: Lykkelig glemt Fra Bachelor: Trengte aldri regne på det, har en blanding av bokstav og tall Fra Master: B
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Laud finnes ikke lenger, det er lenge siden du utdannet deg? Uansett, gamle laud tilsvarer dagens B.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Er blanding av tall og bokstaver, så vet ikke helt, sikkert C. Er endel heller useriøse eksamensresultater som trekker kraftig ned fra en virrete tenåringstid (19-20 år), hehe... De som betyr noe for meg er det gode resultater på.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Mellom C og B et sted, tror jeg, men det er blanding av tall og bokstaver, så jeg vet ikke. Har heller aldri trengt å regne det ut.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 det er vel ikke så lenge siden en utdannet seg om en hadde laud? er vi gamle vi da? vi gamle rosverdige. laud begynner vel på bokstavkarakter B, eller B var i nedre skiktet av laud, men man hadde jo laudabelis om en hadde tilsvarende A også :-)
Gjest Tale30 Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 Jeg hadde også laud som gjennomsnitt for utdannelsen min, også kom den idiotiske bokstavkarakteren og ødela hele gjennomsnittet. Fikk B på hovedoppgaven.. snakket meg opp til en B+, men den plussen kommer jo ikke på papiret.. jeg må nesten le. Jeg syns den bokstavskalaen var et skritt tilbake med tanke på hvor mye mindre nyansert den er enn tallkarakteren.. Men det er vel vi gamle som skjelvende klarer å få frem at "Alt var så mye bedre før"
ScaryMama Skrevet 19. november 2008 #11 Skrevet 19. november 2008 Mest A'er men også noen B'er. Svak A i snitt da kanskje? Men spørs om det snittet går drastisk ned dette semesteret for jeg har et fag som jeg slett ikke klarer å interessere meg for eller jobbe noe særlig med annet enn for å få en ståkarakter. Så vi får se!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #12 Skrevet 19. november 2008 Er 2003 lenge siden? I så fall er det du som er veldig ung. Dagens bokstavsystem kan og skal ikke sammenlignes med tallkarakter. Men der det tidligere var krav om laud er det nå krav om C. Hilsen ansatt i studieavdeling ved et universitet.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #14 Skrevet 19. november 2008 Det vet jeg faktisk ikke.. vil tippe mellom B og C et sted.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #15 Skrevet 19. november 2008 Mellom A og B, tok de to siste årene av utdannelsen min i USA - vet ikke om det er lettere å få gode karakterer der. Fra høgskolen i Norge hadde jeg ca 2,3 i snitt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #16 Skrevet 19. november 2008 Mye lettere å få gode karakterer i usa!
Gjest Skrevet 19. november 2008 #17 Skrevet 19. november 2008 Når jeg tenker meg om, har jeg vel aldri hatt noe brukt for karakterene mine... Arbeidsgivere har bare sett på graden og at jeg har fullført. Resten går vel på om man som person passer inn i den eventuelle jobben (miljøet) eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #18 Skrevet 19. november 2008 Ikke jeg heller, ingen som har spurt om karakterene. Tror det viktigste er at man fullfører så man viser at man har evnen til å ferdigstille de prosjekter man begynner med. har forøvrig karakterer fra 1,9 til 3,3. Sistnevnte i et grusomt økonomisk fag
Gjest Skrevet 19. november 2008 #19 Skrevet 19. november 2008 Snitt av hva? Alle avsluttende eksamener eller hva? Rundt 1,6-1,7 i det gamle systemet, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #20 Skrevet 20. november 2008 Må legge til at dette er i et dag der karakterer 2 er nærmest uoppnåelig. I andre fag (realfag osv) er det fint mulig å få karakterer på 1-tallet. I andre fag igjen, f.eks. jus, var 2,7 laud og en meget bra karakter. Det at der var så ulike tradisjoner innenfor de ulike fagene er en av årsakene til at man ikke kan sammenligne tall- og bokstavkarakterer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå