LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Har stått fast så lenge, for han fatter ikke innkallinga, tar det i nøyaktig sitt eget tempo, og kommer, om han kommer. Så den har vi rett og slett slitt oss litt ut på, og jeg har vært superdemotivert, og nesten ikke orket trene noe. Men så i går og dag har vi bare droppet innkalling og prøvd oss på "dekk" i steden, og det tok han kjapt. Så tror ikke det er det at han ikke kan, han bare gidder ikke komme med mindre han har lyst. (jepp, det er en ulvehund). Innkalling får vente, han er jo superflink ellers, setter seg ved døra eller matfatet til jeg sier vær så god feks., og klasker rumpa i gulvet så snart han tror det er det jeg vil. Så nå trenger jeg litt tips til nyttige og kanskje morsomme kommandoer vi kan prøve oss på? =)) Tror vi driter i innkallinga til vi er mer motivert, begge to.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 rull rundt. hehe! det er omtrent det eneste pelsen min er flink til. hahahah.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Hunden min lystrer: gå fot, ligg, sitt, rull, hils, smil, hals, bli, vent, versegod, "Give me five", hent leken, osv... Masse moro man kan lære de. Å ja, han kryper på kommando. det er gøy:-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 19. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2008 Åhh kryping hadde vært gøy, men noen sa jeg måtte prøve å unngå det pga størrelsen (noe med beinstilling i den bevegelsen), men skal høre med fagfolk om det. =)) Hva er hals da Flinkekjerringa? Og hvordan skiller du på bli og vent?
*Timulia* Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Bli er veldig nyttig, kan brukes til mange morsomme "triks" senere.....som å legge godbit på nesa, men ikke ta den før værsågod...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 19. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2008 Jo, jeg vet, men hva er forskjellen på bli og vent da? Tenker at bli er om jeg går fra ham, vent er om jeg er der, men at han skal vente til jeg sier han får lov til noe (ta godbiten feks). Er det rett?
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Min vofs kan både "bli" og "vent". Forskjellen (for oss i alle fall) er at de skal stå igjen når du går videre om du sier "bli" - og stoppe og vente på deg om de løper foran deg når du sier "vent". Sånn fungerer det i alle fall for oss. En annen ting du kan lære hunden din, som faktisk er ganske nyttig, er "over". Hver gang jeg sier det til hunden vår, går han over veien - altså over på den andre siden. Veldig greit når det kommer syklister eller fotgjengere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå