Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Skal på kontroll i morgen og skal ta KS til fredag. Skal det siden jeg fikk fødselsangst etter en veeelig lang og tøff fødsel sist som endte med hastekeisersnitt. Har vært så dum og saumfart det som er her inne om KS.. Ser at de fleste har hatt en positiv opplevelse av det, men la merke til at noen fikk panikk og et grusomt KS.uff, er så redd jeg skal få panikk når jeg kommer inn på operasjonsbordet. Er det noen måte jeg kan forberede meg på? Kan jeg spørre om å få noe beroligende før jeg blir trille inn på operasjonsbordet? Hva gjør de på denne kontrollen jeg skal på i morgen, er det underlivsundersøkelse også?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Jeg tok planlagt ks i fjor høst. Det nærmeste jeg kom underlivsundersøkelse i løpet av svangerskapet var en innvendig UL tidlig i svangerskapet og da de satte kateter før ks'et. Selve ks'et var en veldig rolig opplevelse. Det eneste negative var da de satte spinalen og at jeg ble litt kvalm og måtte kaste opp et øyeblikk. Men det gikk fort og greit, fikk barnet opp til meg med en gang. Fikk ikke med meg at de sydde eller noe. Med unntak av et par minutter (k-vitaminsprøyte etc) så hadde jeg barnet hos meg hele dagen. Veldig rolig og positiv opplevelse.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Jeg hadde prematurt hastekeisersnitt, men hadde alikevel en god opplevelse med ks. Jeg klarte å fokusere på det positive, at dette var det beste, at legene veit hva de gjør, fikk også sånne tanker som at jeg slapp å ligge i mange timer å ha ekstreme smerter med ries osv, tenkte sånne ting for å trøste meg selv litt, hehe. En annen ting som gjorde at jeg følte meg rolig var fordi de sa at dersom det blei for mye for meg etter barnet var tatt ut, kunne de gi meg noe slik at jeg sovna med en gang, jeg trengte ikke det, men bare det å vite at det var en mulighet gjorde til at jeg ikke fikk panikk! Alle jeg har snakket med sier at planlagt ks er bedre enn hasteks også, men det er jo helt naturlig å grue seg før sånne ting! Lykke til på fredag, og prøv heller å tenke på at på fredag har du en ny baby i armene dine, da er det verdt det :-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Det kommer til å gå kjempefint! Der jeg tok planlagt KS så tøyset de og tullet på operasjonssalen, var kjempe stemning og vi flirte og lo hele tiden og ut kom verdens mest perfekte, illsinte lille gutt. Alt gikk helt supert!!! Og det gjør de fleste planlagte KS. Ikke noe å grue seg for, bare gled deg - det er jo helt fantastisk og ikke noen mindreverdig måte å komme til verden på.
Willy Wonka Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Jeg hadde også en fantastisk opplevelse. Så rolig og veldig god stemning. Fikk se gutten min med en gang. Gled deg'!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå