Gjest Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Han er 17 mnd og elsker blåbærbiola over alt på jord. Kunne sikkert drukket en hel kartong om han fikk lov, men siden det ikke er bra med for mye får han bare 1-2 kopper et par dager i uken. I dag når vi dekket på bordet fikk han hjelpe litt til og oppdaget at kjøleskapet var åpent. Før vi oppfattet noe hadde han nappet til seg kartongen med biola og satt jeg opp på stolen. Der satt han på stolen og klemte rundt kartongen og så på oss med en trassig mine mens han gjentatte ganger sa: "Min nam! Min nam!" Hehe... Og ja, det ble blåbærbiola på ham i dag ;-)
Gjest nickedokka Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Så søtt=) Men er det noe med at man kan få for mye biola? Vi gir en kopp hver kveld til største, men det har nå mer med prisen å gjøre...
Gjest Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Ja er noe med melkesyrebakteriene eller noe sånt. At litt er veldig bra for tarmene og magen, men for mye kan ha motsatt effekt. Var en barnelege som informerte meg om dette en gang og hun sa at voksne maks bør spise et beger med biolayoughurt pr dag (sikkert tilsvarende med drikke?) og så mindre for barn da, mindre mengde jo mindre barnet er. Så derfor er vi litt forsiktige med mengden.
Gjest nickedokka Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Nåh...det var nytt for meg ja=) Lærer så lenge man lever...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 ja, uff, må ikke ta feil av biola og drikkeyoghurt.. Det gjorde broren min (i voksen alder), drakk en hel liter (!) med lunsjen sin en dag og kom til meg for han kunne ikke skjønne hvorfor han var så dårlig, kveila seg på gulvet og hadde aldri hatt sånn magevondt *ler*.. ...han kan også le av det nå, jeg lo ganske fort, det gjorde i grunnen ikke han.. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå