2jentemamma Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Er gravid for andre gang, men har tydligvis glemt. 1. Når ringer jeg jormor? Er det teit å ringe alt nå når jeg bare er 5 uker på vei? 2. Menssmerter er det normalt? Har en del av det og er redd mensen skal komme, men har jo fått to posetive tester da. 3. På jobben løfter jeg en del relativt tunge esker går det bra? Løfter jo også barnet vårt på 2 år.
* * felicia** Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Gratulerer! Det er litt tidlig å ringe jordmor, hvis det ikke er noen spesiell grunn til det. Legen min sa hun vil ha første kontroll av meg når jeg er 12 uker på vei (lenge til) - men er det noe du lurer på - ville jeg bestil en tidlig time hos lege. Menssmerter er normalt i starten. Det er ofte et av de tidlige symptomene. Jeg ville tatt det rolig med løftingen. Løfte minst mulig. Men dette er noe legen kunne gitt deg bedre svar på ved en tidlig time.
Mumriken 09 + maibebis 12 Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Ang. løftingen, så sier de som regel at den løftingen du er vant til, slik som barnet deres og på jobb, skal være grei, men helst ikke noe utover det.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Så lenge du ikke har et risikosvangerskap, trenger du ikke være redd for å løfte.
2jentemamma Skrevet 19. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2008 Tusen takk for svar! Da venter jeg litt med jordmor time, men leste her at det er vanlig å ha første kontroll mellomm uke 8 og 12. Og uke 8 er jo ikke akkuratt så lenge til. Ja barnet vårt må jeg nesten løfte litt på, og jeg løfter jo ikke akkuratt så mye på jobben da. Så satser på det går bra, orker ikke å bli hysterisk heller :-)
Endelig nr. 3 i magen :-) Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 jeg er 5-6 uker på vei, og ringte legen i går...va litt nærvøs fo om de skulle syns det var "latterlig tidlig" jeg ringte, men neida, i min kommune prktiserer de første legetime i uke 10, og det var bare flott eg ringte i gode tid, for da var det mye lettere å finne en passende dobbeltime:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå