Lanogutten Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Jeg har fått bekreftet jernmangel, lav blodprosent hos legen. Er ingen tydelig årsak til dette, har ingen blødninger osv.. men spiser kanskje litt jernfattig kost.. Nå har jeg begynt på jerntilskudd. hvor raskt vil jeg merke noe? Skal ta nye prøver hos legen om ca en mnd. Er ganske slapp og sliten, svimmel og fryser masse..
Ranveig R Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Eg har omtrent ingen jernlagre, merka det på at eg har vore veldig slapp og blir fort sliten. Har amma i 1 år, hadde det på same måte då førstemann var ca 1 år, så eg trur det for min del er ein kombinasjon av amming og det at eg ikkje et kjøt. Eg skal tilbake om "noen uker" (som dei sa på legekontoret) for å sjekke at det stabiliserer seg. Synest å huske at det tok 4-5 veker før eg var " meg sjølv" igjen sist. Kva jerntilskudd tar du? Eg tar Duroferon.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Jeg har tatt jerntilskudd i en ukes tid nå og merker god forskjell allerede :-) Fryser ikke like lett, svimler ikke så mye og er litt mindre trett.
* 5 om dagen * Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 jeg har tatt jerntilskudd,i ca 1 mnd nå, og kan kanskje begynne å merke noe, men er fortsatt trøtt,og trenger 1 time på sofaen hver ettermiddag....
Lanogutten Skrevet 19. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2008 Takker for svar.. jeg bruker fluradix.. håper jeg kommer meg raskt.. men det hjelper vel ikke hvor mye jern jeg dytter i meg av matvarer i tillegg .. Det må vel bare ta litt tid... Men jeg vil ha energi NÅ!! Likte ikke helt at legen ikke skjønte hvorfor jeg har lite jern da.. Han spurte også om mulighetene for at jeg kan være gravid, noe jeg ikke håper jeg er akkurat nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå