Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått ul pga høye sf mål, sjekker de kun str på barnet eller prøver de å finne årsak til hvorfor sf målet er så høyt? Jeg er selv 28 uker i morgen og var hos jordmor idag, har ligget litt høyt på sf mål men i dag var jeg helt i toppen og det merkes godt på kroppen, har vondt ved ribben, korsrygg og mellomgulv. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg er så stor, var selv liten og fikk lite barn sist(da lå jeg og litt høyt på sf mål en stund) så dette er litt forvirrende og bekymringsfult.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være mye fostervann, eller stort barn...

Skrevet

Forstår ikke hvordan barn 2 kan være så stort når 1. mann var 2,9, er derfor jer lurer(bekymrer) meg litt.

Skrevet

Sf-målet har ikke nødvendigvis noe med str på barnet å gjøre. Det kan bety at du har mye fostervann, at livmoren rett og slett er stor, eller at det bare er tilfeldigheter og til en viss grad feilmålinger hos lege/jm også.

Jeg har alltid hatt sf-mål i øvre del av det grønne på skjemaet, ingen som har reagert på det. Hadde det sist sv.skap også, og fikk ei jente på 3600g og 51 cm, altså helt gjennomsnittelig.

Skrevet

Jeg har ligget over kurven hele veien. Har hele tiden vært bekymra for stor baby.

Var på sykehuset pga kløe i går og der tok de ul. Legen sa at den lille var litt under vekt faktisk. Så hvorfor sååå stor mage??? rart

Skrevet

Jeg har det som deg ! Hadde høyt sf mål sist, føste liten gutt 2,8kg.

Og har det samme nå, høyt sf mål, men babyen var ikke noe spes stor på ul.- skal få ny ul mellomuke 36-38 for å sjekke str.

Rare greier dette.. Men jeg er lav og kraftig, legen mente det kunne ha noe å si....????

Skrevet

Var på vekstkontroll i dag faktisk... 22% over normalen sa de... Har høyt sf mål, og stor mage i utg.punktet derfor kontroll for å sjekke hvor stor hun er. Men er veldig uenig med ul-termin, så jeg tror hun ligger på normalen. Har høy bmi, røyket i begynnelsen sv.skapet og har høyt bt, og disse faktorene tilsier at man heller skal få en mindre unge.

Skrevet

Hei på deg.

Jeg ligger langt over det grønne feltet, og har vært på vekstkontroll, og skal igjen. Helt normal baby ved siste kontroll. Men livmora ligger høyt. Kan faktisk fortsatt få på meg dongeribuksene mine (uke 31) og når de da måler fra skammbeinet, og livmoren ligger så høyt, blir det jo et langt mål til toppen. Dette kan jovære en mulighet for deg og.

Lykke til

Skrevet

Ikke vet jeg, føler ikke vekst kontroll heller gir noe svar da de kan variere så veldig etter hvem som tar ul og målene. Hadde vekstkontroll sist pga svangerskapsforgiftning og fikk først 22% under normal og den neste etter et par dager helt på normalen godt over 3 kg baby, men hun var 2,9 da hun kom. Men det hadde vert greit med en ul hvis målene fortsetter sånn for å sjekke andre ting som mengde forstervann ol.

Får ta det med legen om 2 uker når jeg skal dit.

Er ikke så lav heller 1.65 og gikk mye ned i beg pga kvalme og oppkast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...