Gå til innhold

Tips!!! Vær så snill!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr.2, og er totalt ødlagt om dagen. Konstant kvalm(spyr ofte), sliten, varm og trøttm og klarer så og si ingenting av mat og drikke, og da blir jeg ikke akkurat bedre. Kjenner ikke igjen dette fra forrige svangerskap, så jeg trenger gode tips!! Vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette! Har jo en liten datter på 19mnd jeg skal ta meg av også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hear you sister. Jeg er gravd med første da, men har det egentlig akkurat det samme som deg. Jeg blir snart gal av denne kvalmen. Jeg ikke noen spes gode råd. Har tatt en postafen et par ganger og det hjalp, men vil lissom ikke ta for mange av de heller. Ellers vet jeg mange anbefaler sånn seaband. Fås kjøpt på apoteket for 149,- Det skal hjelpe mot bilsyke, sjøsyke og gravide f.eks.

Skrevet

Har du ein mann? Andre som kan støtte deg? Du har jo allereie gjort litt ved å skrive inn her. Eg har mykje av dei same symptoma (akkurat sove 2 timar etter eg kom frå jobb...). Føler meg som eit halvt menneske. Det som har hjulpe meg mest er:

1. fortelle korleis det føles til mannen min og sei at eg treng støtte (til dømes praktisk i huset)

2. jobbe med å tenke positivt (veit det er lett å sei, men viktig å prøve).

Synes det er ekstra vanskeleg siden ingen veit foreløpig, men no skal vi fortelle det til dei næraste denne veka. Det blir ein lettelse!

Skrevet

huff, måtte de første ukan gå sabla fort!!! skal se om jeg får kjøpt det seaband ihvertfall! Må prøve alt!!! Skal jo liksom holde det hemmelig for folk ett par måneder til, skal ikke være lett gitt! :)

Skrevet

Den enste som vet noe er samboeren min, og i dag har så langt vært den værste dagen natta/dagen min. Han dro i dag tidlig på kurs, og kommer hjem igjen i morgen kveld, så det er akkurat nå det er hardt.

Han er veldig flink til å hjelpe til, så gjett om jeg savner han!

Ellers er mamma og flere andre bortreist, eller på jobb.

I tillegg er det ingen andre som vet at jeg er gravid ennå. . .så jeg misunner deg som skal fortelle det nå!!!:) Lykke til!

Skrevet

Takk! Min mann reiser og ein del i jobben - alt er lettare når han er her. Godt å høyre du har ein god mann mammatilmia:) Kor langt er du på veg? Eg er i veke 8.

Skrevet

Vet ikke helt, tror kanskje 4 eller 5 uker. laaang tid igjen;)

Er det din første eller?

Akkurat nå føler jeg meg litt bedre. Håper det holder seg slik i dag ihvertfall:)

Skrevet

Hei mammatilmia!

Jeg har det akkurat som deg, var ikke dårlig en eneste gang med nr1, som er en gutt.. Men nå har jeg vært relativt dårlig siden jeg fant ut at jeg var gravid, for ca 6 uker siden. Bare spydd og spydd, ingenting som frister etc.

Har halvblandet farris og eplenektar, og det fungerer noen ganger, andre ganger ikke. Spis tørr kjeks med en gang du står opp, eller en bit veldig mørk sjokolade, det hjelper. Jeg er 9+4 i dag og for første gang siden jeg fant ut at jeg var gravid føler jeg meg faktisk i grei form!

Lykke til og gratulerer.

Skrevet

hei trine:)

Gratulerer du også!

Skal prøve de rådene der! Har prøvd mariekjeks, det bare vokser i munnen min, men kanskje kormo eller noe annet kan gå ned.

Ikke lenge før du flytter over til andre trimenster, heldige du! Håper ukene framover går fort som bare det! Så kan man nyte graviditeten!!

Skrevet

Grov kjeks er ikke noe triks.. Den vokser bare mer. Har du prøvd byggmester bob kjeks eller bokstavkjeks? Den er litt søtere.. Eller som skrevet, en bit med 70% kakao sjokolade funker ;)

Syns det er kjempelenge til jeg hopper over på tri 2, men syns tiden har gått sakte men fort... Om du skjønner. hehe.

Skrevet

nei, der sir du noe. jeg har ikke orket dra på butikken i dag, og har bare hatt grovt brød, må innrømme jeg blei litt kvalm etter å ha spist det. . .

Ja, skjønner. sånn var forrige svangerskap også. Det gikk saaaaaaakte, men fort...:)

Skrevet

Jeg har slitt skikkelig i dag. Er 7,5 uke på vei og var så uheldig å få omgangssyken og har ikke klart å spise noe som helst. Derfor har kvalmen bare blitt utrolig voldsom. Men, nå kom jeg på ingefærte - og det funket som bare det! Jeg rev litt frisk ingefærrot i en kopp og helte over kokende vann, med litt honning oppi. Og nå er jeg ikke kvalm lenger- så får vi se hvor lenge det varer...

Er det forresten noen som vet om det kan være skadelig med en runde omganssyke? Leste nettopp i "fra uke til uke" oversikten at man skulle være ekstra forsiktig medmat/bakterier i denne tide før slimproppener på plass. Men går jo og tenker og blir litt bekymret...

Skrevet

Det er første graviditet for meg ja. Var hos lege i dag. Det gjorde det liksom litt meir handfast. Ein trøst ang kvalmen er jo at det er eit godt tegn i forhold til graviditeten. Det kan vi jo tenke på når vi sliter.

Og enig ang Mariekjeks - smuler og eser opp i munnen:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...