Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 trenger kjempe hjelp, jeg skal til mekling med bf neste fredag. gruer meg så vanvittig mye siden bf lett lyver og sier gode ting som ikke er sant. han drikker seg full hver eneste helg og sovner på sofaen+++ røyker hasj+++ bf sier han har rett på annenhver helg og en gang i uken. bf har ikke vært å besøkt ungen på 12uker. hva snakkes om på første møte? hva om jeg ikke går med på annenhver helg og en gang i uken? hva bør jeg forbedrede meg på? hvor mange ganger til mekling før det blir rettsak?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Ikke grue deg. Det er du og BF som skal lage avtalen, ikke meklerne. De bestemmer ingenting. De skal bare styre dere på rett vei, for ofte har slike møter en tendens til å ende i krangel/diskusjon om andre problemer mellom partene. Og så vet de hva gjeldende regelverk og hva som er "vanlig", noe som kan nok være bra:) Du bare sier hva du mener, og hva du krever av BF for at det skal være trygt for barnet. Gå hele tiden ut fra barnets beste, og ikke det at du ikke liker BF. Vis at du er villig till å få til en type samvær som er bra for barnet slik situasjonen er nå, som at BF kommer til deg og barnet for å bli kjent igjen med barnet. Nå står det ikke hvor gammelt barnet er, men er det under 1 år, så får han ikke gjennom overnatting annenhverhelg i retten engang. Det han får er samvær med barnet, mens barnet er med deg. Der skal være forberedende mekling før en rettsak, men før en kan gå til det skrittet å ta det til retten, så må en ha meklingsattest.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 HI barnet er 15måneder, så kan bf ha han overnattende? det er jo et stort problem med at bf drikker seg full hver helg og sovner på sofaen. han sover til 13-14tiden i helgene. jeg er redd for at dette skjer når ungen sover hos bf. bf har søppel over hele gulvet (snusposer, papir med blod på, arbeidsklær hvor det er skruer i lommene) jeg ammer hver kveld.
sagitarius Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 oi. dette høres jo ikke bra ut. jeg tror jeg ville ha fått et møte med de først uten han tilstede, og sagt hvordan du opplevde det. uansett om du gjør det eller ikke, så syns jeg du skal bestemme deg for hva du går med på o g ikke før du går inn på møtet. hvordan vet du at ha drikker seg full hver helg? har han gjort dette med barnet tilstede før? du kan feks foreslå at han skal besøke dere istarten først før du går med på at han har samvær med barnet alene. evnt med tilsyn. men der vet jeg ikke hvordan reglene er. det kan du spørre familiekontoret om. de bør vite sånt. (er forsåvidt skuffa over mitt eget familiekontor, da de nesten ikke vet noen som helst av reglement eller rettigheter) men håper du er heldigere lykke til. og ikke gi deg nå. sett klare grenser for hva barnet ditt skal være med på og ikke. om han vil ha noe med barnet sitt å gjøre må han bare innse at han må skjerpe oppførselen sin da han ser barnet sitt. at man er edru er iallefall det minste man bør forlange. lykke til. sender deg litt stål vilje til hjelp og støtte
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 HI jeg har bodd sammen med bf da jeg var gravid og ett halvt år med ungen før jeg fikk kastet han ut. så jeg har jo selv sett at det er veldig mye alkoholinntak+ at det er i hverdagen også.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 HI hva om jeg foreslår at bf, barnet og jeg møtes på kafe en gang i uke, feks onsdag og så ser hvordan det går? en annen ting: kan jeg få kreve at jeg selv er til stede under samvær? bf har sendt melding selv når han vil treffe ungen sin, noe som ikke har skjedd på 12uker.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 HI om jeg foreslår 1 overnatting i uka. hvor lenge kan dette holde på til feks det blir 2 overnattinger i uka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå