SandraSalamander Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Er det noen her som vil fortelle meg hva de syns om vanskelighetsgraden på dette? Jeg er ingen "tallknuser" akkurat, og syns matte på grunnkurs på videregående var vanskelig. Jeg ser for meg at det vil være her bøygen vil ligge for min del. Gruer meg litt til dette faget kjenner jeg, men vet jo ikke om jeg har god grunn til det da. Og hva er SPSS? Forskningsmetode er jeg også litt skeptisk til. Håper noen vil ta seg tid til å svare.
ScaryMama Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Jeg syns det er noe helt annet enn matte på vgs. Statistikk for meg er veldig logisk, man forstår nøykaktig hvorfor og hvordan den anvendes. Den er helt konkret og det gjør at jeg syns den er forholdsvis enkel. Spss er et dataprogram man bruker for å hjelpe til med forskningsprosessen. Den kan virke litt vanskelig i begynnelse, men med en god bok som forklarer hvordan man bruker den er den overkommelig, faktisk litt morsomt å bruke! Men har ikke du hatt statistikk på bachelornivå først?
Gjest Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Hei du! Jeg var ferdig med min master i våres så har hatt mye statistikk de 2 siste årene. Er ikke noen tallknuser selv, men med mye lesing gikk det veldig bra for meg. Statistikken er ikke så vanskelig når du først får forståelse for hvilke metode du skal bruke og hva du ser etter. Tror ikke du trenger å grue deg- jeg hadde de samme tankene da jeg startet- men etterhvert går det veldig lett. Forskningsmetode er ikke vanskelig og faktisk veldig interressant etterhvert. SPSS er et dataprogram man bruker for å legge inn den dataen man trenger for å bruke statistikken. Kjempe fint program og veldig lettvint å bruke. Ønsker deg masse lykke til videre- dette går nok bra!
SandraSalamander Skrevet 19. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2008 Tusen takk for svar begge to! Det er vel som med alt annet, at man lærer etterhvert. Jeg har ikke statistikk fra før jeg nei, men vet at mange har det. Jeg kan faktisk velge å ta statistikk som en del av bacheloren da, kanskje jeg skal ta det i vårsemesteret, får se an de andre fagene litt først. Dette blir spennende tror jeg, har alltid hatt lyst til å ta en mastergrad! Bra å høre at dere syns statistikk var overkommelig, samboeren min sier at det var ganske lett. Men han tror jeg ikke på, fordi han er veldig flink med tall/matte osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå