Gå til innhold

Hvordan går det med dere som har født


Smileymor

Anbefalte innlegg

Hei ladies,

 

Hvordan går det med dere som har født? Sover barnet hele netter, ammer dere ofte, får dere nok søvn? Har dere fått såre brystvorter? Jeg er bare så spent på å høre hvordan det går med resten av dere. Jeg har nå en nydelig gutt på 3 uker og føler at det først er nå den siste uken jeg har fått overskudd til å gjøre ting.

 

Gratulerer så masse til dere alle sammen med de nyfødte.

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte for snart to uker siden. Ammer veeeeldig ofte. Når han er sulten og skal spise går det hele som en lek, men sønnen vår vil gjerne suge konstant, og tror han bruker meg som smokk. Sovner bare med puppen min i munnen. Så skal snakke med helsestasjonen om å begynne å bruke smokk. Ammer kanskje annenhver time på natten, og det lengste han har sovet sammenhengende til nå er to timer, og det skjer en gang på kvelden. Så ja, det har foreløpig vært slitsomt, og lenge siden jeg har sovet mer enn en time om gangen. Håper det går lettere etter hvert, og at kreftene kommer tilbake. Har vært litt nedstemt i det siste, og er livredd for å få en fødselsdepresjon!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her koser vi oss og nyter tilværelsen med 4 barn. Øyvind er en, hittil, rolig gutt som sover og spiser mye. Han kan sove opptil 4-5 timer i strekk på natten, men også mindre selvfølgelig. Har enda ikke hatt noen våkenetter, så vi krysser fingrene for at dette skal fortsette. Kan ikke se meg mett på vidunderet vårt!! Puppene er fortsatt litt ømme, men det blir bedre for hver dag. Har vært i fin form etter fødselen, og regner med å begynne å trene i neste uke på treningsstudio. Gutten vår er 1 uke i dag!!

 

Håper det retter seg litt mer for deg også, anonym! Det er slitsomt når det står på. Ikke vær redd for å spørre de rundt deg om hjelp, hvis du har mulighet til det.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager siden fødselen, og jeg har det helt topp, helt annerledes fra forrige fødsel. Rart at det kan vere så forskjellig fra gang til gang. Amminga går greit no, men har slitt med å få henne til å ta den ene puppen. Ammer ca hvar 4. time. På natt må jeg faktisk vekke henne (klarer ikke å sove med brystspreng), så jeg ga hene i går kveld 2330, så vekket jeg henne rundt kl 04, og så våknet hun selv 08. Krysser fingrene på at det forsetter slik, men erfaringen sier at ting endrer seg heeeele tiden.

 

Jeg har så smått begynt å gå litt tur med hunden, men kjenner at jeg ikke skal overdrive, fødselen sitter i bekkenet enda.

 

Har ikke kjent noe til nedstemthet, barseltårer (de hadde jeg masse av ved forrige fødsel), ammetåke osv. Koser meg faktisk med å få kroppen min tilbake og endelig få puste og slippe halsbrann.

 

Er bare stormende forelska i lille snuppe jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig bra, lillemor er 17 dager nå, legger seg ved 23.00 tiden på kvelden. Spiser før hu legger seg, og ved 01-01.30 tiden, og ved 6 tiden på morran. Jeg føler at jeg får nok søvn, og har vært i topp form etter fødselen, Har gått ned det jeg la på meg i svangerskapet alt, så skal ikke klage. Har heller ikke så såre brystvorter.

Gjør mye hjemme og får gjort det jeg trenger og gjøre, men det hender at det er noe som går i glemme boka. HeHe.

 

Gratuler til deg oxo med den lille.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...