Gå til innhold

Hvordan liker dere å pynte til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg ville høre hvordan dere liker å pynte til jul, er dere sånn at dere liker å følge moten eller går dere for d klassiske med rødt og masse nisser? Eller går det i hvitt og sølv og engler, eller kanskje har dere hevet dere ut i trenden med den svarte pynten.? ;o)

Jeg selv liker det litt klassiske med rødt og nisser og småruter. Ikke for mye pynt, men masse lys og masse hjemmekos. Pyntet peis og julestrømper. Rødt og gull på juletreet. Det er slik jeg liker det.Og nå går jeg bare og gleder meg til jul. Det er den fineste tiden i året. ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Treet går i rødt, gull og glass stort sett, og ikke glitter:P

Norske flagg og masse kuler er jeg ikke så glad i.

Foretrekker engler, sløyfer, blomster og rene lys. Ikke masse nisser med telys i, hehe. Ikke så veldig mye pynt heller. Duk, lys, noen blomster og noen sløyfer som pynt er flott. Med noen engler på bord og benker:P

Skrevet

Jeg liker ikke nisser, så de finner du få av. Et par jeg arva etter farfar fra 1950, men jeg pynter med engler.

Følger vel moten minimalt når det kommer til julepynt, og pynter ikke så veldig mye.

Mest hvitt i jula, med innslag av rødt og gull.

- på kjøkkenet har vi litt barnslig stil med rødt stoff, røde hjerter, kopper og skåler - alt med hvite prikker.

- er glad i blankt glass, og har en del av det.

- ingen strømper, men masse lys overalt.

- skåler med frukt og nøtter

- hvite tullipaner, hvite asalier og en del oppsatser vi lager sammen med barna på lille julaften.

- tredet har istapper i glass, kuler i gull og hvit, små røde stoff roser (min oldemor har laget de), små glassenger og noen arva små porselens fugler som er hvite.

- er glad i arva julepynt

Skrevet

Sølv gull og hvitt går det i hos meg. Har litt rødt innimellom, men ikke mye. Har dog (etter mange år i gavebutikk) juletrepynt nok til 2-3 juletrær, så jeg har 2 "kolleksjoner"; en med rødt og gull (og litt grønt) og det jeg brukte i fjor, forfjor og i år med fattigmanssølv, litt gull og hvitt. Vurderer i år å kjøpe noen få sånne fugler på klype som mamma hadde da hun var liten :o)

Nisser har jeg ikke noe spes juleforhold til egentlig.

Skrevet

Jeg har pyntet med engler så lenge jeg kan huske tilbake:-)

Synes Rødt, hvitt og sølv er vakkert og har få nisser...

Treet pyntes med røde epler, sølvpynt og engler.

Ellers har jeg enkle røde duker og brikker, har et stabbur med lys i som pyntes hvert år (arvet) og uttallige engler rundtomkring i diverse fasonger.

Elsker Azalea og har også noen av dem, da alltid den røde:-)

Vi har begynt å spille og synge julemusikk allerede. Elsker julen og stemningen her i huset. Og gleder oss like mye hvert eneste år!

Skrevet

Tror jeg har en annen stil en veldig mange her:-) Jeg har vokst opp med masse julepynt overalt og sånn liker jeg det. Gleder meg til mini kommer med selvlagd julepynt fra barnehagen og det skal stå på hedersplass i stua. Har ikke veldig mye julepynt nå, men kjøper noe hvert år, så det blir en del etterhvert. Syns det var veldig gøy når jeg var liten, først når det ble advent og julegardinene og juleservise kom frem i tillegg til adventskalender og lilla lys og duker. Og så lille julaften når alle eskene med julepynt kom frem og vi prøvde å huske hvor alt sto året før, for der skulle det selvfølgelig stå det året også:-)

Selv har jeg både engler og julenisser som pynt. Syns rødt er julens farge, så mye av pynten er rød.

Skrevet

Enig med deg; Mamman til lille nurket! Mamma og pappa pleide å sende oss ungene i seng og pynte på kvelden på lille juleaften, og da vi sto opp på morran på julaften, var det som å åpne døra inn til et jule-eventyrland! Det var masse nisser og engler og lys og røde gardiner og duker, og overalt var det jul!

Selv om jeg er litt minimalistisk av meg ellers, så vil jeg at Matilde skal få oppleve det samme :-)

Skrevet

Treet mitt er hellig. Det skal ikke forsøples med dorullnisser, glitter, norske flagg eller papirlenker. hehe. Derimot skal det pyntes med hvite fjær, perler, glass, sølv og lys seff.

Ellers har vi både nisser, engler, julestjerne, julekule med lys, rødrutete julegardiner, svibler osv.

Det luktet grønnsåpe i barnehagen her om dagen så jeg satser på at vi får flere tovede julekuler i ull fra barnehagen. Da blir jeg iallefall hoppende glad. Kan ikke fordra dorullnisser og julelenker i glanspapir. urk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...