Gå til innhold

jeg vil annbefale ALLE å

Anbefalte innlegg

Skrevet

bruke gravid belte i bilen, jeg kræsjet i går, hadde ikke sånn belte, var på mye skjekk på sykehuset.

å takk gud at babyen hadde det fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forskning sier jo at gravidbelte ikke har noen betydning for sikkerheten. at det kun er for komfortens skyld.

Skrevet

jeg gir f... i hva "forskningen" sier. i mitt forje sv.slap brukte jeg gravid belte, og det er ikke bare for komforten sin del. gravid beltet holder beltet trygt under magen, og beskytter magen for unødig press fra beltet. husker de gangene jeg satt på med andre og ikke hadde gravid beltet, og det vanlige beltet skled opp på magen hele tiden. måtte sitte og holde det under magen. hadde jeg fått en bråstopp da, med beltet godt oppe på magen, kunne ting gått meget galt. det er jo så mye rar forskning på absolutt alt, så hadde absolutt ikke hengt meg opp i hva forskningen sier..! erfaring taler høyere spør du meg!!

så helt enig, anbefaler virkelig gravid belte!!

Skrevet

..og hva gjør det beltet annet enn å holde bilbeltet nede under magen liksom? Klarer det fint uten en ting som koster 500,- jeg gitt.

Trygg Trafikk har ihvertfall gått ut og sagt at det ikke er påvist at det er tryggere å kræsje med sånn belte enn uten.

Skrevet

Har også lest det samme, at det ikke utgjør noe forskjell.

Link til artikkel fra trygg trafikk.

Kjempefint at det gikk bra med både deg og babyen :)

Å du hadde jo ikke det beltet.

Du blir nøye sjekket på sykehuset uansett om du har det eller ikke.

Skrevet

det er mange babyliv som er blitt reddet av det beltet, er så glad for at det gikk bra med babyen min.

det var sånn jeg fikk min lærepenge

Skrevet

Om man sitter med beltet midt oppå magen, sitter man jo helt feil.

Belte skal ligge under magen, uansett om man er gravid eller ei.

Jeg er 37 uker på vei nå, og har ingen problem med å ha vanlig bilbelte over hoftekammen, så jeg holder meg til det.

Skrevet

for og sette det litt på spissen da for dere som ikke vil kaste bort 500kr på tryggheten til barnet, det er jo oxo "forsket" på at det ikke er farlig med litt alkohol i sv.skapet oxo, men er dere villige til og ta DEN sjansen? det er faktisk et ufødt barn som ikke kan beskytte seg selv man prøver og beskytte. og jeg veit med meg selv at jeg gjør alt det som må til for og beskytte den lille så godt som mulig.

(og nei, jeg satt ikke feil i bilen, men magen var veldig lav, så beltet ville ikke holde seg under magen, og skled opp.)

det er da opp til alle og en hver hvor mye man vil prøve og beskytte barnet, men hvis man ikke har intresse av og bruke gravidbelte, hvorfor engasjere seg så fælt i saken da..?

Skrevet

Hvorfor i alle dager engasjerer du deg så fælt da?

Vi som ikke tror noe på det beltet, må da få lov til å ytre vår mening vi og?

Skrevet

Hihi, "opp til hver enkelt hvor mye man vil prøve å beskytte babyen.."...som om vi som ikke bruker sånt belte ikke vil beskytte barnet vårt like godt som de som går på reklamen?

Søtt, men en elendig hersketeknikk ;D

Skrevet

"Bruk bilbeltet – det er det sikreste både for mor og barnet i magen. Det finnes enkelt utstyr som styrer beltet slik at det blir liggende under magen. De kan gi en bedre komfort, men kollisjonstester viser at det ikke har betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon."

Sakset fra Trygg Trafikk. Her er resten av artikkelen:

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

Skrevet

var ikke meningen å lage en stor sak,men ville bare si det.

er så gla for at det gikk bra.

nå vet jeg hva det første jeg skal kjøpe meg er, når bilen min er i orden igjen.

den ser ut som et trekkspill så dere kan jo bare tenke hva som kunne skjedd med babyen.

dere som ikke vil bruke det gjør ikke det.

å vi andre vi bruker det.

bare hver forsiktig i traffikken.

selv om man ikke kjører som idiot selv er det mange andre av idiotkjørere.

Skrevet

Folk kan si hva de vil for meg,men jeg sitter meg ikke inn i en bil uten!!

Og beltet koster ikke 500,- det koster 399,-

Og det finnes mange av de på finn.no...

Skrevet

Godt at det gikk så bra med deg og småtten =)! Min kjørelærer sa alltid; gå ut ifra at alle andre oppfører seg som idioter i trafikken så ligger du godt an! Hehe, følger det slavisk hver gang jeg er ute i trafikken ^^

Skrevet

Prisen er uansett ikke relevant for meg ;)

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Må innrømme at mitt belte ligger i kjelleren enda.. *kremt kremt*

og jeg er nå 22 uker på vei med nr.2

Brukte det i første svangerskap i 2006, men ettersom det har kommet frem at det ikke har noen betydning for sikkerheten har jeg latt det ligge, men jeg tror nok jeg tar det frem når magen begynner å bli stor og i veien.

Skrevet

i følge trygg trafikk så har ikke belte noe med sikkerhet å gjøre.. men for at det skal være mer behagelig..

men jeg syns gravid belte ikke er noe behagelig.. så bruker det ikke.. og kommer ikke til å bruke det.

hadde det vært at sikkerheten hadde vært bedre så hadde jeg selvfølgelig brukt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...