Gå til innhold

kjøpte et par sutter og flasker likegreit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jo planer om å amme. men det er jo ingen garanti for sånt har jeg forstått. å jeg aner jo ikke om hun liker sutt eller ikke..

så i går så kjøpte jeg et par sutter og noen rimelige flasker (tilpasset alder selvfølgelig)

i rosa :P hehe.. så på sånn sterilisator, meeeeen 900kr for den svære klønete boksen virker litt tungvindt.

trodde en kunne kjøpe sånne små sterilisatorer som en kunne ha med seg i skauen..

kjeder meg bare noe enormt. å jeg har null energi til å gjøre noe som helst (oppvaskmaskinen klikka plutselig så jeg har stått å tørka vann. å flytta litt møbler osv osv)

derfor jeg legger ut et ellers meningsløst innlegg :P hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal også amme, gikk veldig greit med førstemann.. så antar det kommer til å gå veldig greit denne gangen. Men har også kjøpt noen flasker. Er jo greit at pappan kan gi litt innimellom også ;)

Og rosa sutter er innkjøpt. De skal være med på sykehuset denne gange, og skal raskt vennes til. Jeg har nemlig ingen planer om å være sutt for denne babyen om nattan i førsten som jeg var med nr en.. så her driter jeg i hva "eksperter" sier.. smokken skal inn. ;)

Vi har vel termin ganske likt vi tror jeg? jeg har 4 januar.. men tror babyen kommer i desember.. ble flyttet tre uker på ultralyden.. noe jeg ikke helt kan skjønne.. og førstemann kom tre uker før.. så satser på desember.. men vi får nå se da;)

har du det meste andre klart eller?

Sterilisator har jeg ikke kjøpt, heller aldri savna til førstemann.. men som sagt så amma jeg han også.. og de få gangene jeg ga flaska så kokte vi de;)

Skrevet

har termin 1 januar ja :) ville jo heller trodd at det er bedre med en opplagt og blid mamma som ikke har trengt å være sutt enn en trøtt og sinna en som lå som en sånn hund å bare ble patta på hehe..

har handla inne alt mener jeg å huske hehe (litt i tåkeland om dagen hehe) kjøpte til og med tripp trapp stol i går.. så trenger vi ikke bruke penger på det når lillemor trenger stol. var på tilbud også..

bruker du manuel eller el pumpe? har fått en manuel en.. men jeg vil ikke ta sjansen på at hun bare vil ha flaske før amminga er kommet i orden.. så jeg haster ikke sånn med den.. utenom at når det forekommer brystspreng da hehe..

tingene klart du også eller

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noe slikt, jeg har ikke lyst til å venne ungen til sutt. Men klart...blir det et problem, får jeg bare kjøpe en. Har forresten fått en gratis da, i babypakken jeg fikk på apoteket.

Når det gjelder flaske, nei.... Skal amme! Men kjøper nok en etterhvert, i tilfelle den vil ha vann, men det er jo ikke før senere da. Håper med andre ord på at amming skal gå bra! *krysser fingrene*

Skrevet

Bare husk å være forsiktig med flaskemating i starten om du ønsker å gi amminga et forsøk.

Om du ønsker å amme men må gi litt mme i tillegg så anbefales det å koppmate når de er bittesmå, fordi sugeteknikken på flaske og pupp er forskjellig. Dermed kan flaske gjøre ammingen vanskeligere enn den allerede er.

For tips om koppmating (eller andre måter å gi mme på som f.eks hjelpebryst o.l.) se www.ammehjelpen.no

Men, det du gjør er også lurt på et vis. For det er ikke alltid ammingen går som en lek, så det kan være greit å lese masse og sette seg inn i alternativer til amming før barnet er født. Da har du en plan å følge dersom det skulle klusse seg til :-)

Skrevet

har også tenkt på den ang amminga.. jeg tør ikke gi henne noe flaske før hun er blitt ordentlig vant med å suge på pupp..blir vel gjerne for enkelt for henne med flaske.. hvem gidder vel da å slite ut ganen på pupp hehe..

men takk for linken . den skal jeg sjekke ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...