Gå til innhold

Alltid bekymret....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er konstant bekymret for at jeg skal miste den lille...

Er mest redd for MA siden jeg ikke vil merke det. Men er det slik at det kun skjer i 1. trimester? Vet jo at alt er sikrere nå (er 14 uker), men bekymrer meg uansett. Vil så gjerne kjenne liv for å vite at alt er bra, men det er jo lenge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager å måtte si det, men barnet kan dø, uten at det skjer noe, hele svangerskapet.

Men vi er jo tryggere nå da =)

Det er jo ikke så lenge til det er normalt å føle liv heller da, det er vel fra 17 og utover. (men vet det kan føles forferdelig lenge da, kanskje spesielt hvis man er 1.gangs)

Jeg beskymret meg masse før jeg følte liv 1.gang jeg var gravid, å det er ikke noe koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag förstår din oro, ja är lika dan själv, men de är mest pga att ja fick förtidig födsel förra gången i v15, å mista den lilla :( nu är ja snart i v 16 å än så länge går de bra, men ja har köpt mig något som heter babywatcher,de är en sån appartat doktorn å barnmorskan har för å höra hjärtljudet på den lilla, hämta ut den idag, å de va en sån skön känsla att få höra hjärtat slå på bebisen, så den ångrar ja inte en sekund att ja köpte! Men allt ska nog gå bra ska du se :)

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en ekstra tur til jordmor, og be henne lytte etter hjertelyd. det kan være litt tidlig å lytte enda, men om et par uker skal det ikke være noe problem å finne hjertelyden.

 

1.svangerskap kjente jeg liv etter 23 uker, da var jeg helt sikker på at det var det jeg kjente, og kjente det også godt med hånden utenpå magen!

Denne gangen kjente jeg liv i uke 15 :)

 

tror normalen for førstegangs å kjenne liv er uke 21

 

får man kjøpt babywatcher i butikken, eller må man bestille på nett?

kjøpte noe lignende av annet merke 1.svangerskap, men fikk aldri til å høre noe med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ja vet så beställer man de på nätet, de gjorde ja, fick hem den på 2 dar =) va väldigt skeptisk först över å beställa ifall de inte skulle funka, för de kosta ändå över tusen kr, men ja lovar, den funkar jätte bra, värd varenda kr =) sidan där du beställer heter www.babywatcher.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skjønner deg... Jeg var bekymret daglig de første 11 ukene (eller fra uke 4 til uke 11) fordi jeg leste så mye om MA og andre ting jeg ikke visste noe om. Men så fikk jeg UL og så at alt var bra, da roa jeg meg. For 90 % av de som har sett hjerte slå, går det bra med. Det er ganske mye! I uke 10 (uken før ultralyd) så fikk jeg helt panikk og bestilte babydoppler, den kommer på lørdag! jeg vet ikke om jeg trenger den lenger, for jeg er ikke bekymret lenger. Men kjæresten min gleder seg veldig til å høre sin lille junior... Så da er det jo ikke bortkasta.

 

Hørte på nyhetene at hvis man søkte på "farer i svangerskapet" på norsk/engelsk kunne man få 80000 treff... Det er veldig hysteri og folk koser seg ikke under graviditeten lenger.

 

Når jeg ble redd, gikk jeg inn her og leste.. og kom alltid over noen som hadde mistet.. Det knuste meg helt, og jeg kom meg ikke på flere dager.. LIKEVEL leste jeg. For jeg vet ingen ting om MA og SA, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt legevakta.

 

Men det går bra. Jordmor kan hjelpe deg, legen kan hjelpe deg.. og hvis du legger deg på ryggen og trykker ned magen, kan det hende at du treffer babyen og får et spark.

 

Lykke til, håper sparka dine kommer fort så du ikke trenger å bekymre deg. Dessuten er det rundt en mnd til det er ultralyd-tid, og da får du se at alt er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine svar!

Jeg var på ultralyd i uke 11, og da var det et lite troll som sprella aktivt. Så oddsen for at alt er fint er jo veldig stor. :-)

Men likevel.....

Må jobbe med meg selv for å få positive tanker, og det går framover. :-)

Kanskje kjenner jeg liv om ikke altfor lenge.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...