Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Noen som har tips om hvordan jeg skal få barnet mitt på 2 mnd til å ta tran?? Prøver med sprøyte, men hun spytter det bare ut igjen og nekter å svelge... Lurer rett å slett på om jeg må på apoteket å kjøpe d-dråper istedet...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Prøvd skje? Det er nesten bare å prøve og prøve, så går det greit til slutt. Jenta mi på 14 mnd tar tran uten å blunke nå Har til og med fått tak i flaska selv, og tatt seg en god slurk.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 har ikke prøvd med skje nei, ser for meg mer søling med skje...(?) Dessuten setter jo tran flekker på klærne, så det er så ekkelt...:/
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 vi tok litt annahver med morsmelk og tran i starten for å få henne til å svelge, brukte også spøyte. nå går det greit, men hun liker det fremdeles ikke sånn supert. Tar bare litt og litt av gangen.. så går det ned
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Jeg gir småen tran når han ligger naken på stellebordet med skje. På den måten setter det ingen flekker.Ikke gi opp,hun tar det nok etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Uff, la babyen slippe å ta den grusomme tranen! Barn overlever med D- vitamindråper.
Cat.68 Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Hvorfor i alle dager er det så om å gjøre å tvinge i ungene tran?? Gi d-vitamindråper og /eller Biovit det holder i massevis!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Du har kanskje ikke fått med deg at tran skal være bra for hjernens utvikling. Det finnes ikke slike fettsyrer i hverken biovit eller d dråper.
Cat.68 Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Og du har kanskje ikke fått med deg at Norge er eneste landet i verlden som bruker tran. Resten av verlden klarer seg fint med D-vitamin, og et allsidig kosthold. Vil det si at Norskene er de smarteste i verlden?? Neppe.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 He he, godt poeng Cat.68. Vil heller ikke si at nordmenn er så fryktelig smarte..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #11 Skrevet 19. november 2008 Babyen min gråt så mye da han fikk tran, at jeg gikk over til å gi han vitamintilskudd (som bl.a. inneholder A-, D-og E-vitaminer). Da han var 5 1/2 mnd. begynte han med litt fast føde (grøt, frutti etc.), og da prøvde jeg å fordele ca. 5 ml. tran utover 2-3 teskjeer, sammen med frutti. Da gikk alt ned, uten problemer:-) Lurer det i han, med andre ord, hehe.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #12 Skrevet 19. november 2008 Vi bare kuttet det ut etter div forsøk og mange ødelagte babyklær. Nå som jenta vår er over to år, liker hun det faktisk (men da den med sitronsmak). Mitt råd er derfor, legg flaska bort og event prøv igjen litt senere.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #13 Skrevet 19. november 2008 Du er vel ikke selv den skarpeste kniven i skuffen, så er vel ikke annet å vente fra deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå