Gå til innhold

Hva funker mot hyppige kynnere?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt så utrolig mye kynnere i dag. Nå den siste timen har jeg hatt 10 stykker. Hva kan jeg gjøre for at dette skal gi seg eller roe seg litt?!

Må ned i bhg og hente jenta mi, så litt vanskelig å ta en varm dusj (som jeg mener å ha hørt at er et råd?!)..:) Men tar gjerne imot andre tips!:)

De er forøvrig ikke vonde og jeg er helt sikker på at det er kynnere det er. Har hatt en del av dem iløpet av svangerskapet....;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg syns virker er å legge/sette seg ned og slappe av, og liksom puste rolig. Mye kynnere her også, litt slitsomt til tider :P

(ps: jeg heter også Marthe, og har en gutt i magen, litt morsomt :)

Skrevet

passe på å ikke ligge i en stilling har jeg hørt. jeg hadde også noen ekstreme noen i natt.. fikk jo ikke sove heller.. da jeg la meg på siden ble det bedre.. å ikke ha beina strekt ut.. hjelper hvertfall for meg..

tidligere i svangerskapet så måtte jeg bevege meg for å få den harde magen. men nå kommer den jo uansett hvor stille jeg ligger..

kroppene våres jobber jo for fult nå tenker jeg :)

Skrevet

Hehe, moro at vi er flere Mar(h)te´r med gutt i magen her inne!:)

Jeg har ligget stille den siste timen, men har vært i full fart før idag med lege og fysio. Får se om det roer seg litt når jeg henter veslejenta!:)

Skrevet

Jeg masserer magen med olje, det hjelper veldig. Da blir det rolig og smertefritt ganske fort.

Jeg bruker fingertuppene og beveger i sirkler rundt på magen.

Veldig behagelig...

Skrevet

I boka til Gro Nylander står det at det kan hjelpe å stå litt på alle fire. Funker for meg. :)

Skrevet

HAr også lest det, men tør ikke stå på alle 4 så mye, er redd for at strekkmerker kommer lettere da...sorry, sånn er jeg bare

Skrevet

Har lest og hørt at man ikke skal massere på magen under kynnerne, da det kan gjøre de verre og at det tar lengre tid før de gir seg igjen. Det kunne visst fremprovosere de... ?

Jeg pleier å slappe av og puste meg rolig i gjennom de verste, men har ikke funnet noe spesielt som får de til å gi seg fortere..

Skrevet

Kynnerne gir seg på meg når jeg masserer.... Det gjør magen myk og avslappet.....

Skrevet

Ja er vel greit om det fungerer. Bare leste et sted at man absolutt ikke skulle massere om man ville at kynnerne skulle gi seg, for det kunne fremprovosere at de økte i styrke, eller noe slik.

Tar av og til meg selv i å stryke meg over magen under kynnerne, og det hjelper jo ikke, kommer på det jeg har lest, og puster rolig istedet, så gir de seg kjapt.

Skrevet

Å finne roen har hjulpet meg mye + var skikkelig plaget med forstoppelse. Når jeg klarte å få orden på det så ble det mye mindre kynnere.

Skrevet

Takk for mange gode tips!:)

Jeg har nå rørt litt på meg og kynnerne kommer nok ikke like hyppig, selv om det fremdeles er mer enn nok av dem. Skal prøve å stå på alle fire dersom de blir plagsomme igjen iløpet av kvelden..:)

Tar det ellers med ro, er sykemeldt pga bekkenløsning og kynnere... Har heller ikke forstoppelse (tar jern som har motsatt virkning på meg).

Trøsten er vel at livmoren forhåpentligvis er godt forberedt når fødselen setter i gang..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...