Gjest Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Jeg er uke 31, og den siste mnd har hodepinen kommet med jevne mellomrom, i perioder hver kveld. Ser ingen sammenheng mellom stress, mat, drikke, det bare kommer. I går la jeg meg med hodepine, og den er der enda i dag... er "aldri" plaget med hodepine ellers, men i det siste har jeg tatt mer Paracet enn jeg har gjort til sammen de siste ti årene tror jeg.. er dette vanlig?? Var ikke sånn sist.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Det som er viktig er å finne årsaken. Sjekk blodtrykk og urin jevnlig hos legen for å følge opp evt mistanker til svangerskapsforgiftning, i tillegg til å være oppmerksom på hovne fingre og lysflimmer foran øynene. Når det er sagt er ikke hodepine uvanlig under en graviditet. Detkan være stress, lite søvn, hormonelt osv. Jeg sliter med det selv og hadde ikke vondt i hode en enste gang forrige svangerskap.
(0_o) Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Signerer hun over - sjekk blodtrykket og hevelser(ødem) på hender og føtter pluss urinen. Det kan være truende svangerskapsforgiftning.. Jeg slet med det under graviditeten.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Hodepine som man får i forbindelse med svangerskapsforgiftning sitter ofte i pannen. Og om du ikke har hatt svangerskapsforgiftning i tidligere svangerskap er det veldig lite sannsynlig at du får det i dette også. (dette i følge min JM) Alle slimhinnene i kroppen hovner opp under svangerskapet, også bihulene, så ofte er man plaget med hodepine pga hovne bihuler. Bruk saltvannsspray eller nesehorn, fungerer rimelig bra. Jeg hadde også sånn hodepine som jeg våknet med om morgenen, hadde dem 5 av 7 dager i uka. Prøvde osteopat og nå har jeg ikke hatt hodepine de siste 14 dagene - det er reine skjære himmelen. .-) Goood bedring, håper du finner ut av det. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå