Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 noen som savner skolebenken og vil hjelpe eller komme med noen ideer? Du har en buss som skal brukes til forretningsvirksomhet. du skal bestemme hva denne virksomheten skal være. Bussem er innredet slik at den kan brukes som en "rullende kiosk". Bussen er godkjent i forhold til veitrafikkloven og næringsmiddeltilsynet. Den er fullfinansiert, så du slipper å tenke på hvor pengene til etablering skal komme fra. Det du skal gjøre er å drive denne virksomheten for noen år framover. du skal lage en skriftlig rapport som skal inneholde: hvilken virksomhet du velger. forretningsidè behos som skal dekkes kundegrupper varegrupper logo og slagord håper noen kommer med ideer =)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 I all verden. Hvilket fag er dette? Markedsføring 1 på BI? :-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Det første jeg tenkte på var noe vi har hatt her; gatekjøkken om kvelden/natten for folk på by'n:) Her har det vært populært, og den går jo an å flytte alt etter hvor kundene er. En slik buss kan jo da brukes som en rullende kafè, men bord og sitteplasser til kundene. Enkel varmmat, som burgere, kebab(pitabrød med kjøttdeig, sauser, enkel salat), pølse i brød/lompe, bakt potet med bacon/kjøttdeig-fyll og brus(halvliterflasker). Navn har jeg ikke så gode forslag til, men "nattmaten" eller "kveldsen" går vel i dette tilfellet. Logo har jeg ikke forslag til, men kan jo inneholde noe fra navnet; som snorke-ZZZZZZ, nattlue, eller noe slikt;)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 hvilken virksomhet du velger. Hurtigmat forretningsidè Selge ulike menyer av bakt potet (billige råvarer) til folk som er på/ skal hjem fra "byen", på steder som ikke har nattåpne serveringssteder i nærheten. behos som skal dekkes. Sult og tørst, tidsfordriv hos kunder som venter på skyss hjem eller invitasjon til nach... kundegrupper Folk på byen, nattestid varegrupper Bakt potet, brus, evt. pølse i brød, toast e.l logo og slagord Potetbaker`n (finnes i virkeligheten)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 tuusen takk for svar =) kan gjerne få flere ideer også det er markedsføring 2 på videregående.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Negledesign;) Resten kan du selv finne på, da jeg ikke har peiling på negledesign;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå